نسخه چاپی

داعش یك فرمانده اش را سر برید

تنها چند روز پس از اینكه رهبر معنوی داعش در قلمون جدایی خود را از داعش اعلام كرد، توسط تروریست‌ها در عرسال سربریده شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه الاخبار چاپ لبنان، ابوالولید المقدسی، رهبر معنوی داعش در قلمون که به تازگی با انتشار فایلی صوتی ضمن انتقاد شدید از این گروه تروریستی، جدایی خود را اعلام کرد، در نزدیکی گذرگاه وادی میرا در ارتفاعات عرسال توسط اعضای این گروه سربریده شد.

وی چند روز پیش سکوت خود را شکست و از فساد اداری، سرقت، قاچاق، بدعت گذاری‌ها و محاصره اموال با اسم دین توسط فرماندهان این گروه سخن گفت و تاکید کرد: اعضای داعش مستقر در قلمون تنها گروهی راهزن و دزد هستند.

اطلاعات حاکی از آن است که محمد عبدالرحیم الحلی الدلیمی، معروف به ابوایوب العراقی، فرمانده داعش در قلمون که پس از جدایی المقدسی جای وی را گرفته دستور سر بریدن المقدسی را صادر کرده است.

طبق این اطلاعات ابوایوب العراقی برادر سجی الدلیمی، همسر سابق ابوبکر بغدادی است که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

داعش از چند ماه قبل در قلمون دچار درگیری‌های داخلی شده و در این مدت شاهد جدایی‌های متوالی نیروهای خود بود.

المقدسی که از حدود یک سال پیش با هدف رسیدگی به امور اعضای داعش و پیگیری تلاش‌های آنان برای بیعت گرفتن از تمامی گروه‌های مسلح در قلمون، از رقه سوریه به ارتفاعات عرسال آمد به مخالفت شدیدش با جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه معروف شد وی اعضای النصره را مرتد می‌خواند.

اواخر فوریه گذشته داعشی‌های وابسته به المقدسی با هدف ترور ابواسامه البانیاسی، فرمانده داعش در قلمون که به ابوعائشه البانیاسی نیز معروف است و ابومجاهد البانیاسی، مسئول امنیتی داعش به همراه دو تن از هم گروهی‌هایش در ارتفاعات قاره وارد منطقه شدند.

منابع خبری دلایل و انگیزه‌های این ترور را به اختلافات بر سر طرح البانیاسی و نیز عدم توانایی وی در الزام بقیه گروه‌ها و تیپ‌های مخالف سوریه در قلمون به بیعت با داعش مرتبط دانستند.

۱۳۹۴/۳/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...