نسخه چاپی

داعش آماده عملیات در ماه رمضان

روزنامه آمریكایی واشنگتن پست نوشت ناظرانی كه فعالیت های داعش را دنبال می كنند شواهدی دارند كه از عملیات این گروه تروریستی در ماه رمضان حكایت دارد.

به گزارش نما به نقل از انتخاب: روزنامه آمريکايي واشنگتن پست نوشت ناظراني که فعاليت هاي داعش را دنبال مي کنند شواهدي دارند که از عمليات اين گروه تروريستي در ماه رمضان حکايت دارد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشي با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در کشورهاي اسلامي و اهميت ديني و مذهبي اين ماه مبارک براي ميليون ها مسلمان در منطقه خاورميانه نوشته است: داعش از اين ماه به عنوان زماني براي اقدام نظامي استفاده مي کند.

طبق اين گزارش تروريست ها از اهميت ديني اين ماه براي افزودن به وجهه به اصطلاح جهادي خود استفاده کرده و به طور سنتي از اين ماه به عنوان فرصتي براي حمله استفاده مي کند.

سال گذشته داعش در اولين روز ماه مبارک رمضان «خلافت» خود خوانده اش را اعلام کرد و ابو محمد العداني سخنگوي اين گروه افراط گرا از رمضان به عنوان «عصري جديد براي جهاد بين المللي» ياد کرد. ابوبکر البغدادي سرکرده داعش نيز که تنها چند روز بعد از اين اعلام براي اولين بار در ملا عام ظاهر شد گفت: هيچ ترديدي وجود ندارد که هيچ اقدامي در رمضان بهتر از جهاد در راه خدا نيست؛ پس فرصت را از دست نداده و در راه درست پيشينيان خود گام برداريد.

داعش همچنين در سال ۲۰۱۳ با حمله به زندان ابوغريب بسياري از زندانيان اين زندان را فراري داد که برخي از زندانيان آزاد شده به عضويت اين گروه تروريستي درآمدند. اين گروه تروريستي يکسري از بمبگذاري هاي انتحاري را در آستانه زمان افطار ترتيب داد تا از شمار بالاي کشته شدگان اطمينان حاصل کند.

واشنگتن پست مي نويسد برخي از تحليلگران مي گويند بايد براي ماه رمضان سال جاري نيز نگراني داشت. در همين راستا موسسه مطالعات جنگ در تازه ترين پيش بيني خود براي داعش خاطرنشان کرده است که اين گروه تروريستي خود را آماده عمليات به اميد کسب پيروزي هاي جديد در ماه رمضان مي کند. اين موسسه تصريح کرده است که داعش بدنبال محاصره مناطق باستاني يا حمله به شهرهاي شيعه نشين عراق است تا بتواند از اين راه بيشتر بر طبل اختلافات قومي و مذهبي در عراق بکوبد.

۱۳۹۴/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...