نسخه چاپی

حكم اعدام مرسی به تعویق انداخت

رهبر جدا شده از اخوان المسلمین مصر تاكید كرد كه با قطعی شدن احكام اعدام رئیس جمهور مخلوع مصر و تنی چند از رهبران اخوان المسلمین احتمال بروز خشونت از سوی عناصر اخوان و به تعویق افتادن مذاكره حكومت با این جماعت وجود دارد.

به گزارش نما، «مختار نوح» یکی از رهبران جدا شده از جماعت اخوان المسلمین در گفت‌وگو با فارس در قاهره در خصوص احکام اعدام صادر شده علیه محمد مرسی، رئیس جمهور مصر و دیگر رهبران اخوان اظهار داشت: این اتفاق، مذاکره جماعت اخوان المسلمین با نظام حاکم بر مصر را به تعویق خواهد انداخت.

وی افزود: اخوان المسلمین در برهه پیش رو به بطلان احکام اعدام رهبران خود در چارچوب عفو ریاست جمهوری امیدوار است اما اختلاف کنونی در داخل جماعت اخوان المسلمین می‌تواند به بروز خشونت از سوی عناصری وابسته به آن منجر شود.

وی افزود: اخوان المسلمین در برهه کنونی با خشن‌ترین بحران‌ها از زمان آغاز کار خود روبروست و اختلافات آشکاری در درون ساختار سازمانی آن وجود دارد و نظام کنونی منتظر نتایج این اختلافات است تا آشتی و گفت‌وگو با این جماعت را آغاز کند.
نوح تصریح کرد: عناصر اخوان المسلمین برای اعمال فشار بر حکومت السیسی دست به دامن اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شده یا با گرفتن پناهندگی از دیگر کشورها از مصر گریخته‌اند و سازمان جهانی اخوان المسلمین نیز از این پس از طریق رسانه‌ها و نهادهای حقوقی، نظام السیسی را هدف حملات انتقادی قرار می‌دهد.

۱۳۹۴/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...