نسخه چاپی

نجات زندانی محكوم به قصاص از پای چوبه دار

عکس خبري -نجات زنداني محکوم به قصاص از پاي چوبه دار

مرد زندانی كه به اتهام قتل زنی جوان دو بار پای چوبه دار رفته بود با شرط مادر مقتول مبنی بر دریافت دیه ۱۵۰ میلیون تومانی و كمك نیكوكاران برای جمع‌آوری مبلغ دیه از مجازات مرگ رهایی یافت.

به گزارش نما، رسیدگی به این پرونده از ۱۳ اسفند سال ۹۱ در دستور کار تیم جنایی پایتخت قرار گرفت. خانواده زنی ۴۱ ساله که چند روزی از دخترشان بی‌خبر بودند وقتی به خانه وی رفتند جسد او را در حالی داخل اتاق پیدا کردند که به قتل رسیده و دو گوشی تلفن همراه مقتول نیز به سرقت رفته بود. در بازبینی دوربین‌های مداربسته مشخص شد مرد جوانی روز حادثه هراسان از خانه مقتول خارج شده و سوار بر یک خودرو فرار کرده است.

بدین ترتیب با ردیابی شماره پلاک خودرو متهم دستگیر و دو گوشی سرقت شده مقتول نیز در خانه متهم پرونده پیدا شد.اشکان در تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل در خیابان با مقتول آشنا شدم و قصد ازدواج داشتم. روز حادثه برای صحبت در مورد ازدواج به خانه‌اش رفتم. او به من گفت ۶ میلیون تومان تهیه کنم تا با آن خانه‌ای اجاره کنیم، اما من توانایی پرداخت این پول را نداشتم و سر همین مسأله باهم دعوایمان شد، در حالی که فریاد می‌زد دستم را جلوی دهانش گذاشتم و بعد ناخواسته چند ضربه چاقو به او زدم و فرار کردم اما بعد از قتل عذاب وجدان داشتم و از کاری که کرده بودم بشدت پشیمان بودم.

دوبار مهلت زندگی

با اعتراف متهم به قتل، وی در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت اما باتوجه به درخواست مادر مقتول که تنها اولیای دم پرونده بود، حکم قصاص او صادر شد. پرونده این جنایت پس از تأیید در دیوانعالی کشور به اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت ارسال شد. با ارسال پرونده جلسات متعدد صلح و سازش تشکیل شد و موفق شدند پای چوبه دار از مادر مقتول مهلت بگیرند، اما با اتمام مهلت مرد زندانی دوباره پای چوبه دار رفت که این بار نیز مادر مقتول مهلتی دیگر به وی داد و قرار شد با دریافت ۱۵۰ میلیون تومان به وی رضایت بدهد.

تا اینکه چند روز قبل با تلاش‌های واحد صلح و سازش دادسرای جنایی پایتخت و با توجه به اینکه پدر و مادر متهم در این سال‌ها فوت کرده و او کسی را برای کمک نداشت گروه صلح یار مستقر در دادسرای امور جنایی و گروه چتر نجات که به آزادی زندانیان کمک می‌کنند توانستند ۷۵ میلیون تومان از دیه درخواستی را فراهم کنند. در ادامه نیز واحد صلح یار دادسرای جنایی تهران و مشارکت نیکوکاران در پویش کمک به آزادی زندانیان موفق شدند بقیه مبلغ دیه را فراهم کرده و با پرداخت به مادر مقتول رضایت وی را جلب و مقدمات آزادی مرد زندانی را فراهم کنند.
منبع: روزنامه ایران

۱۴۰۰/۱۰/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...