نسخه چاپی

ترفندی جدید برای زورگیری از زنان

سارق حرفه‌ای برای زورگیری از زنان، ترفندی جدید را ابداع كرده بود و آنان را با نشان‌دادن دست‌نوشته‌ای تهدیدآمیز، وادار می‌كرد اموال‌شان را به او دهند.

به گزارش نما به نقل از شرق: سارق حرفه‌ای برای زورگیری از زنان، ترفندی جدید را ابداع کرده بود و آنان را با نشان‌دادن دست‌نوشته‌ای تهدیدآمیز، وادار می‌کرد اموال‌شان را به او دهند.

مأموران کلانتری ستارخان ساعت ١٥:٣٠ روز ٢٧ خرداد، حین گشت‌زنی در خیابان شهید گلاب به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی‌رنگ مشکوک شدند و دستور ایست دادند، اما سرنشین موتور اقدام به فرار کرد. درنهایت طی یک تعقیب‌وگریز، موتورسیکلت متوقف و راننده دستگیر شد.

در بازرسی از راننده ٣٠ساله موتورسیکلت به نام «سعید»، یک قبضه سلاح سرد، سیم‌چین، کیف‌دستی حاوی کارت عابربانک متعلق به یک خانم و همچنین کاغذی که در آن نشانی آدرس منزل شخصی به نام آقای احمدی و در طرف دیگر آن جمله تهدید‌آمیز نوشته شده بود، کشف شد.

متهم وقتی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، مدعی شد کارت عابربانک را در خیابان پیدا کرده اما با شناسایی مالک کارت مشخص شد کارت به شیوه زورگیری و با تهدید سلاح سرد سرقت شده است. این زن بلافاصله بعد از دیدن متهم، او را شناسایی کرد و در اظهارات خود به‌کارآگاهان گفت: «ساعت ١٤ روز ٢٧ خرداد (روز دستگیری متهم)، در خیابان کاشانی به‌صورت پیاده در حال تردد بودم که موتورسیکلت مشکی‌رنگ با یک سرنشین به من نزدیک شد و کاغذ کوچکی را نشانم داد. روی برگه، نشانی خیابان باستان نوشته شده بود.

راننده موتورسیکلت از من خواست پشت کاغذ را نیز بخوانم که ناگهان با متن تهدیدآمیزی روبه‌رو شدم که نوشته بود: «اگر جیغ بزنی، با چاقو تو را می‌زنم».شاکی در ادامه اظهارات خود به‌کارآگاهان گفت: «راننده موتورسیکلت بلافاصله برگه کاغذ را از من پس گرفت و سپس با تهدید چاقو کارت عابربانکم و رمز آن را گرفت و به‌سرعت از محل متواری شد».

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد زورگیری، به بررسی سرقت‌های مشابه پرداختند و موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنانی شدند که همگی با همین ترفند مورد زورگیری قرار گرفته بودند. شکات پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، متهم را شناختند.

«سعید» که پس از شناسایی از سوی شکات و همچنین سلاح سرد و متن تهدید‌آمیز به‌دست‌آمده از او، چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به ده‌ها فقره زورگیری از زنان در مناطق مختلف مرکزی، غرب و شمال غرب تهران به‌ویژه در مناطق ستارخان، شهرزیبا، صادقیه، میدان فاطمی و همچنین چند فقره سرقت مشابه در شهرک ولیعصر تهران، اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات و با بررسی ارکان هویتی موتورسیکلت توقیف‌شده نیز مشخص شد متهم تمامی سرقت‌های خود را با استفاده از موتورهای مسروقه انجام داده است. سعید دراین‌باره به کارآگاهان گفت: «هر بار پس از سرقت موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ اقدام به چند فقره سرقت می‌کردم. سپس موتورها را در شهرستان اسلامشهر رها و مجددا به تهران می‌آمدم و موتورسیکلت جدیدی را سرقت و زورگیری از زنان را انجام می‌دادم. آخرین موتورسیکلت را نیز در خیابان جمهوری سرقت کرده بودم اما همان روز مأموران به من مشکوک شدند. قصد فرار از دست آنها را داشتم که دستگیر شدم».

سرهنگ داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری از زنان با استفاده از دست‌نوشته تهدید‌آمیز و تهدید سلاح سرد که در چندین فقره نیز همراه با ضرب‌وشتم مال‌باختگان بوده است، از شکات و مال‌باختگانی که با این شیوه مورد تهدید، ضرب‌وشتم و سرقت اموال قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به این پایگاه، واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند».

۱۳۹۴/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...