نسخه چاپی

احتمال ورود اسرائیل به جنگ سوریه

روزنامه عبری زبان هاآرتص در سرمقاله خود از ورود احتمالی رژیم صهیونیستی به عرصه درگیری‌ها در سوریه خبر داده است. اقدامی كه به احتمال زیاد با دست‌آویز حمایت از دروزی‌ها خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص در سرمقاله خود آورده است: تضعیف ساختارهای حکومتی سوریه در چهار سال اخیر اسرائیل را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و در هفته‌های اخیر خطر اوضاع سوریه متوجه طایفه دروزی‌ شده است، در نتیجه نگرانی از سرنوشت ده‌ها هزار دروزی سوریه تصمیمات سخت و پیچیده‌ای را در محیطی سرشار از تردید و بی‌اعتمادی بر اسرائیل تحمیل می‌کند.

این روزنامه می‌نویسد: اسرائیل که به یهودی بودن خود می‌نازد به شهروندان دروزی‌اش جایگاه داده اما نه جایگاهی کاملا شبیه یهودیان با این حال پس از گذشت دهه‌ها تبعیض، موانع برداشت شده و افسران دروزی‌ در ارتش، پلیس و اداره زندان‌های اسرائیل به درجات بالا رسیده‌اند.

هاآرتص نوشته که زمانی اسرائیل جولان را اشغال کرد ساکنان دروزی‌ را که به سوریه متعلق بودند مجبور به گرفتن تابعیت اسرائیلی کرده است و اکنون خود را ملزم به کمک به دروزی‌هایی می‌داند که در جنوب سوریه در آتش جنگ میان مخالفان و دولت سوریه گیر افتاده‌اند.

در صورتی که دروزی‌های سوریه در استان سویداء سوریه که آتش جنگ به دروازه‌های شهرشان رسیده در معرض خطر باشند اسرائیل برای حفظ آبرو هم که شده ناگزیر به دخالت مستقیم درجنگ خواهد شد.

هاآرتص می‌نویسد: امکان ندارد اسرائیل ساکت بنشیند و چنین تراژدی انسانی را نادیده بگیرد. تنها کشورهای منطقه مثل ترکیه، اردن و لبنان بار سنگین آوارگان را به دوش نمی‌کشند بلکه کشورهای اروپایی نیز چنین بار سنگینی را به دوش می‌کشند. اسرائیل ملزم به کمک کردن و حتی به شکل میزبانی موقت و محدود از آوارگان دروزی چه فلسطینی و چه سوری است.

۱۳۹۴/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...