نسخه چاپی

اختلاس میلیاردی كارخانه آلومینای جاجرم در مرحله تحقیقات

قائم مقام دادگستری استان خراسان شمالی به آخرین وضعیت اختلاس 600 میلیاردی كارخانه آلومینای جاجرم اشاره كرد وگفت: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا انقلاب اسلامی بجنورد است .

به گزارش نما به نقل از خبرنگار اترک نیوز،میرعلم سیدی ، قائم مقام دادگستری استان خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت هفته قضایی با حضور روسای شورای قضایی استان در محل دادگستری کل استان برگزار شد، به آخرین وضعیت اختلاس میلیاردی کارخانه آلومینای جاجرم اشاره کرد اظهار کرد: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرای انقلاب اسلامی بجنورد است که به محض آن که تحقیقات مقدماتی آن انجام شد،کیفر خواست آن صادر خواهد شد.

وی درباره ورشکستگی موسسه مالی اعتباری میزان نیز گفت: وضعیت موسسه مالی میزان تعیین تکلیف شده و بانک صادرات متولی ساماندهی دارایی و بدهی این موسسه است و بانک صادرات این موضوع را مدیریت می کند.

سیدی افزود: دراین زمینه معتقدم به صورت فرا قوه ای در سطح 3 قوه باید ورود پیدا کنیم تا این موضوع سریعتر به سرانجام برسد.

سیدی به برخی از اختلاس های صورت گرفته دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد وبر ضرورت اجرای نظارت دقیق بر دستگاه ها استان تاکید کرد و گفت: هیچ گاه نمی توانیم اصل نظارت را انکار کنیم چراکه اگر نباشد خیلی از کارها در سطح جامعه مختل می شود.

وی اظهار کرد: معتقدم هیچ مسئولی مخالف نظارت نیست ولی با این حال برخی از مدیران ناکارآمد نقض خود را بر دستگاه های نظارتی می اندازنند که دراین خصوص سازمان بازرسی به صورت تذکر دوستانه در مرحله اول ورود پیدا می کند .

سیدی در بخش دیگر سخنان خود کار اصلی دستگاه های قضایی را رسیدگی به پرونده های وارده ، حل و فصل اختلافات و دعوای اعلام کرد.

وی از ورود 108 هزار و 506 فقره پرونده به دستگاه قضایی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این تعداد پرونده 108 هزار و566 مختومه شدند که در واقع 60فقره آمار مثبت داریم .

وی با اشاره به تعداد 7 هزار و 34 فقره آمار ورودی پرونده های سرقت در سال 92 خاطرنشان کرد: دراین رابطه در سال گذشته 6 هزار و 942 فقره پرونده سرقت در دستگاه قضایی استان تشکیل شد.

سیدی تقاضای درخواست طلاق از سوی زوجه نیز در سال 92 ، هزار و 215 مورد و سال 93 را هزار و 145 مورد اعلام کرد که حدود 5.8 درصد کاهش را نشان می دهیم.

وی آمار آدم ربایی درسطح استان را درسال 92، 218 مورد و سال 93، 224 مورد بیان کردکه دراین زمینه با رشد 2.7 درصدی استان مواجه بوده است.

قائم مقام دادگستری استان آمار قتل عمد در استان را در سال 92، 61 فقره و سال گذشته 73 فقره ذکر کرد و که 20 درصد افزایش داشته است .

وی تعداد آمار قتل غیر عمد دراستان را در سال 92، 178 فقره و در سال 93 ، 204 فقره برشمرد که رشدی 15 درصدی را نشان می دهد.

سیدی به تشکیل هیات حقوق شهروندی در دستگاه قضایی استان اشاره کرد وخاطرنشان کرد:دراین خصوص در سال 92، 32 فقره گزارش و شکایت شهروندی به دستگاه قضایی استان داشتیم که در سال 93 به سه فقره کاهش یافته است.

قائم مقام دادگستری استان تصریح کرد:دستگاه قضایی به عنوان بخش حاکمیتی و قوه تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی مردم دارای یکسری وظایف و انتظارتی از سوی مردم است.

سیدی انتظارات دستگاه قضایی از مردم را شناخت و اطلاع کافی مردم از وظایف دستگاه قضایی،رعایت قوانین و مقرارت، رعایت دقت بیشتر مردم از معاملات وارتباطات قانونی عنوان کرد و رعایت عدالت و حقوق مردم، رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی پرونده ها و اطاله دادرسی را ازجمله وظایف مردم از دستگاه قضایی استان برشمرد.

۱۳۹۴/۳/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...