نسخه چاپی

فرمان شاه سعودی برای سانسور شبكه ایرانی!

یكی از اسناد فاش شده توسط سایت «ویكی‌لیكس» نشان می‌دهد كه شاه سابق سعودی با صدور فرمانی به وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، متوقف ساختن فوری پخش شبكه ایرانی «العالم» را خواستار شده بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، در پی افشای حدود ۵۰۰ هزار قطعه سند جدید از وزارت خارجه عربستان سعودی توسط سایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، مشخص شد که «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه سابق سعودی شخصا با صدور دستوری توقف فوری پخش شبکه ایرانی «العالم» از ماهواره «عرب‌ ست» را خواستار شده بود.

بر اساس یکی از اسنادی که سایت افشاگر ویکی‌لیکس عصر جمعه (دیروز) منتشر کرد، «سعود الفیصل» وزیر سابق خارجه عربستان در یکی از مکاتبات خود می‌نویسد: اما درباره شبکه ایرانی العالم، موضع پادشاهی عربستان در این زمینه مشخص است. خادم حرمین شریفین در فرمان شماره ۱۰۷۳/م ب به تاریخ ۵/۲/۱۴۳۱ به وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دستور توقف فوری پخش شبکه العالم از ماهواره «عرب ست»‌ را داده و اینکه شخص وزیر حمایت اعضای شورای عرب ست را در این زمینه جلب کند.


بر اساس این گزارش، این سند با سر برگ وزارت خارجه و به امضای سعود الفیصل وزیر سابق عربستان رسیده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی در اولین واکنش به انتشار حدود نیم میلیون قطعه سند از مکاتبات و پیام‌های محرمانه مخابره شده از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا، شهروندانش را از ورود به هر وبگاه خبری به منظور آگاهی از اسناد افشا شده برحذر داشت.

سایت افشاگر ویکی‌لیکس عصر جمعه (دیروز) اعلام کرد حدود ۵۰۰ هزار قطعه سند جدید از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرده است. این اسناد پیامهای محرمانه‌ای را شامل می‌شوند که از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در سرتاسر دنیا مخابره شده است.

جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسناد عربستان سعودی پرده از یک دیکتاتوری مرموز و غیرقابل پیش‌بینی برمی‌دارند که علاوه بر گرامی داشتن صدمین اعدام با گردن زدن در سال جاری، به تهدیدی علیه همسایگانش تبدیل شده است.»

۱۳۹۴/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...