نسخه چاپی

یك نماینده: توافق باید به تایید مجلس برسد

یك عضو هیأت رئیسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت كه توافق نهایی باید به تائید مجلس برسد تا مجلس بررسی‌های لازم را از لحاظ تطبیق آن با قانون اساسی انجام دهد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت که توافق نهایی باید به تائید مجلس برسد تا مجلس بررسی‌های لازم را از لحاظ تطبیق آن با قانون اساسی انجام دهد.

محمدحسن آصفری اظهار کرد: نمایندگان مجلس به بررسی طرحی با اولویت در مجلس رای دادند که در آن قید شده که طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی باید توافق به سمع و نظر مجلس برسد تا مجلس آن را با قوانین اساسی تطبیق دهد که این توافق خلاف اصول قانون اساسی نباشد.

وی تاکید کرد: مجلس تا آخرین لحظه به نتیجه رسیدن مذاکرات پای کار است و کوتاه نمی آید.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به طولانی‌تر شدن روند مذاکرات گفت: زیاده خواهی‌های طرف مقابل باعث طولانی شدن روند مذاکرات شده است. آن‌ها هر روز گزینه‌های جدیدی را مطرح می‌کنند و دنبال امتیازگیری‌های بیشتر هستند. از طرف دیگر فشار لابی صهیونیستی و تلاش‌های آن‌ها باعث شده که ضمن گرفتن امتیاز بیشتری جلوی توافق برد- برد را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده باید در چنین شرایطی منافع ملی کشور را در مذاکرات دنبال کند افزود:‌ اگر مذاکرات به نتیجه برسد و یا نتیجه‌ای ندهد در هر صورت ملت ایران از تیم مذاکره کننده صیانت کرده و حفاظت از دستاوردهای هسته‌ای ایران را می‌خواهد.

آصفری افزود: اگر توافق حاصل نشود همین که تیم مذاکره کننده مقتدارنه در برابر زیاده خواهی‌های طرف مقابل بایستد مورد احترام ملت ایران قرار می گیرد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که تیم مذاکره کننده باید اجازه سوء استفاده از توافق را از طرف مقابل بگیرد و جلوی آوردن مطالبی که می تواند قابل تفسیر باشد را در متن مذاکرات بگیرد. تیم مذاکره کننده باید برای صیانت از حقوق هسته‌ای ایران محکم بایستد.

۱۳۹۴/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...