نسخه چاپی

آزادی 11 اخلالگر سخنرانی رئیس‌جمهور با تعهد

مدیركل امنیتی وزارت كشور گفت: 11 نفر ازاخلالگرن كه لید بودند٬ بازداشت و پس از اخذ تعهد٬ آزاد شدند.

به گزارش نما به نقل از ایلنا جواد زرین‌کلاه در نشست خبری در خصوص حواشی مراسم ارتحال امام (ره) گفت: هرساله این مراسم برگزار می‌شود و کمیته امنیتی و ترافیکی مراسم در وزارت کشور و با حضور دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و دست‌اندکاران مراسم تشکیل می‌شود. در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مراسم به خوبی مدیریت شد.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه مدتی است عده‌ای در این مراسم حواشی ایجاد می‌کنند که در این میان افرادی شعارهایی می‌دهند که به هیچ وجه متناسب و در شان مراسم رحلت حضرت امام نیست چرا که مراسم بزرگداشت امام(ره) در واقع مراسم بزرگداشت اندیشه‌های امام است. حضرت امام(ره) کسی است که موجب تجدید حیات دین شد و انقلاب را رهبری کرد. اندیشه ایشان در مورد همه جناح‌های سیاسی و مسئولان این بود که همواره بر وحدت٬ انسجام٬ همدلی٬ منافع ملی و امنیت ملی تاکید داشته اند و وحدت جزء اصلی اغلب سخنرانی‌های ایشان بود.

مدیر کل امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: مراسم سالگرد امام جایی است که هر کس با هر گرایشی باید در راستای وحدت٬ انسجام و همدلی در آن حضور پیدا کند٬ اما متاسفانه 5 یا 6 سال است که افرادی در این مراسم شعارهایی می‌دهند که در راستای اندیشه‌های امام نیست و این قضیه باید برچیده شود.

وی با بیان اینکه امسال بسیاری از این حواشی کاهش پیدا کرد٬ گفت: ما در آینده اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقاتی رخ بدهد. تلاش در این زمینه جزء برنامه‌های جدی سال آینده وزارت کشور است.

زرین کلاه با اشاره به اخلالگران مراسم رحلت امام گفت: این عده از جانب گروه‌های سیاسی هدایت نشده بودند و افراد معدودی بودند که شعارهایی می‌دادند. در همین راستا 11 نفر از کسانی که لیدر بودند و این مسئله را هدایت می‌کردند٬ بازداشت شدند٬ اما این افراد پس از اینکه تعهدهایی از آنها گرفته شد٬ آزاد شدند.

زرین کلاه در پاسخ به این سوال که آیا مسئولیت حفاظت از حرم امام (ره) بر عهده سپاه بوده٬ گفت: برابر آنچه که کمیته امنیتی و ترافیکی وزارت کشور مصوب کرده٬ مسئولیت اصلی این مراسم بر عهده سپاه است. سپاه گزارش بررسی از این حواشی را برای ما فرستاد که هر 11 فردی که در این مراسم اخلال ایجاد کرده بودند٬ توسط سپاه شناسایی و دستگیر شدند که البته همه آنها مرد بودند و مورد بازجویی قرار گرفتند.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از نمایندگان اعلام کرده فرمانداری از شهرهای اطراف تهران این گروه را به مراسم آورده بود٬ گفت: بله٬ چنین چیزی گفته شده٬ اما در بررسی‌ها هنوز به این موضوع نرسیده‌ایم. این افراد خودسر بوده و هدایت شده نبودند. افراد دستگیر شده صرفا مربوط به مراسم شب سخنرانی رئیس‌جمهور هستند.

مدیر کل امنیتی وزارت کشور در مورد حادثه شیراز و اینکه آیا استعفای استاندار فارس ارتباطی با این مسئله دارد گفت: اگر هم‌چنین چیزی انجام شود٬ در حوزه سیاسی وزارت کشور خواهد بود و من در جریان دقیق آن نیستم.

مدیر کل امنیتی وزارت کشور در مورد حواشی مراسم تشییع پیکر شهدای عملیات کربلای 4 گفت: برای این مراسم باید به لحاظ ترافیکی و امنیتی با وزارت کشور، استانداری و فرمانداری هماهنگ می‌شد٬ اما چنین هماهنگی نشده بود. وزارت کشور جزییات حواشی این مراسم را دنبال می‌کند.

وی در مورد تجمعات غیرقانونی گفت: تجمعات قانونی 4 سند دارند، اول قانون احزاب، دوم آیین‌نامه اجرایی قانون احزاب، سوم آیین نامه تامین امنیت اجتماع و آیین نامه نظارت بر تشکل‌های دانشجویی. اگر قرار است تجمع و مراسمی انجام شود٬ باید یک هفته قبل به فرمانداری درخواست خود را بدهند و فرمانداری 48 ساعت وقت برای اظهار نظر دارد. تنها در موارد استثنا٬ در این خصوص با وزارت کشور هماهنگ می‌شود.

زرین‌کلاه با بیان اینکه ما در حال بررسی موضوع توهین به مسئولان در مراسم تشییع شهدا هستیم٬ گفت: اگر در مراسم‌های دیگر نیز توهینی صورت گیرد٬ شخص مورد نظر باید شکایت کند و وظیفه قوه قضاییه است که به این مساله رسیدگی کند٬ اما اگر این موضوع باعث ایجاد تنش در کشور شود وزارت کشور وارد خواهد شد.

مدیر کل امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه آیا وزارت کشور تجمع مقابل وزارت ورزش در اعتراض به ورود زنان در ورزشگاه‌ها را پیگیری نمی‌کند٬ گفت: این تجمع کاملا غیرقانونی بود و پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته است. ما قطعا با تجمعات غیرقانونی برخوردمی‌کنیم. وزارت کشور به شدت در رابطه با اجرای قانون در کشور تاکید دارد. در مورد موضوع شیراز نیز گزارش مفصلی تهیه شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در دبیرخانه شورای امنیت کشور برای رفع خلاءهای موجود در خصوص برگزاری تجمعات دستورالعمل‌هایی را در دستور کار داریم که سعی می‌کنیم آنها را تا آخر ماه رمضان ابلاغ کرده و خلاءها را برطرف کنیم تا بی‌قانونی‌ها را در کشور کاهش دهیم.

زرین‌کلاه با بیان اینکه شورای امنیت کشور هر دو هفته یک بار با وزیر کشور و با دستور کار مشخصی برگزار می‌‌کند٬ گفت: اراده برخورد با تجمعات غیرقانونی و اخلال در سخنرانی‌ها در وزارت کشور است. در غائله شیراز وزیر کشور بلافاصله ورود کرد و 11 نفر دستگیر شدند که این مسئله همچنان در حال پیگیری است. در همین راستا گزارش 83 صفحه‌‌ای تهیه شد. این گزارش جزء به جزء بررسی شد و کم‌کاری‌ها و نواقص مشخص شده است. در برخی موارد نیز ما به خلاءهایی رسیده‌ایم که در حال رفع آنها هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا متهم اصلی پرونده اسیدپاشی اصفهان دستگیر شده٬ گفت: دو روز قبل یک نفر دستگیر شد٬ اما ما در حال بررسی هستیم تا ببینیم او همان شخص است یا خیر؛ اگر هم وی اعتراف کند که این کار را کرده٬ برای دستگاه‌ها باید اثبات شود که او همان فرد است.

مدیرکل امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های جدی شورای امنیت کشور در سال قبل طبق گزارش‌های موجود آمارهایی از جرایم ده سال قبل ارائه شده٬ گفت: در این آمارها تاکید شده که در سال 93 روند افزایشی این جرایم متوقف شده و حتی کاهش نیز داشته است. این آمارها از مراکز مختلف از جمله نیروی انتظامی،‌ استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به وزارت کشور می‌رسد و نشان می‌دهد که به طور میانگین آمار جرایم 6 درصد کاهش پیدا کرده که عمده‌ترین کاهش جرایم هم مربوط به سرقت بوده است.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...