نسخه چاپی

كردهای سوریه در 50 كیلومتری«پایتخت‌داعش»

كردها سوریه در ادامه پیشروی‌های خود به سوی پایتخت خلافت خودخوانده داعش، یك پایگاه نظامی تحت اشغال تروریست‌ها را آزاد و به دروازه‌های شهر استراتژیك عین عیسی رسیدند.

به گزارش نما،‌ شبکه الجزیره اعلام کرد: ریدور خلیل، سخنگوی نیروهای کرد سوریه اعلام کرد که کردها در درگیری‌های 24 ساعته گذشته خود با داعش که از پشتیبانی هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا برخوردار بود توانستند مقر تیپ 93 ارتش سوریه در شمال این کشور را از داعش بازپس بگیرد.

تروریست‌های داعش در زمان اشغال شهر رقه که از آن به عنوان پایتخت خلافت خود یاد می‌کنند، مناطق پیرامونی آن در شمال سوریه از جمله مقر تیپ 93 ارتش را نیز به کنترل خود درآوردند.

کردهای سوریه که اکنون در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی استان رقه و شهر رقه مرکز این استان هستند، به هفت کیلومتری شهر عین عیسی از پایگاه‌های مهم داعش در استان رقه رسیده‌اند. در صورت آزادسازی عین عیسی کردها به پنجاه کیلومتری شهر رقه می‌رسند و می‌توان گفت بزرگترین تهدید را علیه داعش در سوریه ایجاد کرده‌اند.

پیشروی سریع کردها در استان رقه که ماه‌هاست به جولانگاه داعش تبدیل شده به فرار هزاران عضو داعش و خانواده‌های آنها از شهرهای مجاور به سمت شهر رقه انجامیده است.

پیشروی کردها در شمال سوریه از یک‌سو باعث خشنودی طرف‌های غربی و منطقه‌ای شده و از سوی دیگر نگرانی آنکارا درباره تشکیل منطقه خودمختار دیگری توسط کردها همانند آنچه در عراق صورت گرفت را افزایش داده است.

ترکیه که میلیون‌ها شهروند کرد دارد از ایجاد یک اقلیم کردنشین در مرزهای جنوبی خود ناخشنود است و بارها تاکید کرده که این مساله را نمی‌پذیرد.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...