نسخه چاپی

حساس‌ترین نبرد والیبال ایران در لیگ جهانی

تیم ملی والیبال ایران در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال میزبان تیم لهستان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران ساعت 21 روزهای جمعه و یکشنبه، پنجم و هفتم تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی میزبان لهستان خواهد بود. این دو تیم در حالی رو در روی هم قرار می‌گیرند که به نوعی رقیب اصلی هم برای صعود محسوب می‌شوند. دوگانه رفت ایران و لهستان را هم شاگردان آنتیگا به سود خود رقم زدند و ایران تنها موفق شد یک امتیاز از آنها کسب کند.

* ایران در اندیشه هت‌تریک کسب 6 امتیاز

شرایط تیم ملی والیبال ایران این روزها و بعد از 4 شکست متوالی مقابل آمریکا و لهستان کاملاً ایده‌آل است و حالا دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند از تیم ملی ایران انتقاد کند، چراکه شاگردان بوبان دوبار روسیه و دوبار آمریکا را شکست داده‌اند و 12 امتیاز ارزشمند را جمع کرده‌اند. شاگردان بوبان حالا فقط یک فکر دارند و آن هم هت‌تریک در کسب 6 امتیاز است.

* چشمک شاگردان بوبان به صدر جدول

حماسه ایران برابر آمریکا در هفته گذشته خیلی از معادلات را بهم ریخت. حالا فاصله تیم‌های اول تا سوم جدول 4 امتیاز است و هر هفته 6 امتیاز بین تیم‌ها رد و بدل می‌شود که با این شرایط بعید نیست این هفته ایران به صدر جدول صعود کند و آمریکا شانس صعود را از دست بدهد. ایران مقتدرترین تیم دور برگشت لیگ جهانی بوده است و هیچ تیمی نتوانست تمام بازی‌هایش را با نتیجه 3 بر صفر پشت سر بگذارد. شاید این مهم‌ترین دلیل باشد که ایران در بازی که خودش می‌تواند سرنوشت خودش را رقم بزند بازهم پیروز شود و آزادی را برای لهستان هم جهنم کند.

* تیم سوم مقابل تیم دهم

تیم ملی والیبال لهستان در رده سوم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد؛ این در حالی است که شاگردان بوبان کواچ در تیم ایران در مکان دهم این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. حالا باید دید جدال تیم سوم و دهم رنکینگ فدراسیون جهانی به سود چه تیمی خاتمه پیدا خواهد کرد.

* کورک؛ ستاره لهستان

لهستانی‌ها در ترکیب خود ستاره‌هایی دارند که هر کدام به تنهایی یک تیم هستند؛ برای مثال بارتوش کورک. وی اولین بازی ملی خود را در سال 2007 در لیگ جهانی و مقابل تیم ملی والیبال آرژانتین انجام داد. کورک تا به حال توانسته افتخارات زیادی را با تیم ملی والیبال لهستان به دست آورد. کورک یکی از عوامل قهرمانی تیم ملی لهستان در لیگ جهانی 2012 بود. کورک که بهترین ورشکار سال لهستان در سال 2013 هم شده حالا با کسب 175 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ جهانی به شمار می‌رود و یکی از ستون‌های لهستان محسوب می‌شود. این بازیکن هرچند در بخش اسپک در جایگاه ششم قرار دارد و محمودی در صدر این تکنیک، اما باید به این امر هم توجه کرد که صدرنشینی محمودی براساس درصد موفقیت است، وگرنه محمودی 152 اسپک و کورک 295 اسپک زده‌اند.

برنامه دیدارهای ایران برابر روسیه به شرح زیر است:

جمعه، پنجم تیرماه - ایران
ایران - لهستان، سالن 12 هزار نفری آزادی تهران، ساعت 21

یکشنبه، هفتم تیرماه - ایران
ایران - لهستان، سالن 12 هزار نفری آزادی تهران، ساعت 21

* جدول رده‌بندی گروه B به شرح زیر است:

1- آمریکا با 6 پیروزی و 17 امتیاز

2- لهستان 6 پیروزی و 16 امتیاز

3- ایران 4 پیروزی و 13 امتیاز

4- روسیه بدون پیروزی و 2 امتیاز

۱۳۹۴/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...