نسخه چاپی

كردهای سوریه در 50 كیلومتری رقه

بنا بر گزارش‌ها، پیشروی «یگان‌های مدافع خلق» همراه گروه‌های كوچك‌تر از شورشیان سوری در مناطق تحت كنترل داعش ادامه دارد و آنها «به ۵۰ كیلومتری رقه»، پایگاه اصلی این گروه رسیده‌اند.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز:سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ)، می‌گوید کردها با حمایت هوایی ائتلاف وگروه‌های کوچک‌تر شورشیان سوری، روز دوشنبه اول تیر ماه، به عین‌عیسی، در ۵۰ کیلومتری رقه، رسیده‌اند.

نیروهای گروه تروریستی داعش پایگاه «تیپ ۹۳» را در جنوب غربی عین عیسی، از نیروهای دولتی سوریه گرفته و تحت کنترل خود دارند.

رامی عبدالرحمن، مدیر سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، که مقر آن در لندن است، نیز می‌گوید رخدادهای تازه به معنی آن است که داعش، در مرکز اصلی حضور خود، در حال فروپاشی است».

این سازمان در عین حال می‌گوید، طی دو روز گذشته، با نزدیک شدن نبردها هزاران نفر از مردم از عین عیسی به رقه گریخته‌اند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید گروهی از پناهندگان تل‌ابیض، شهری مرزی که پیشتر به تصرف یگان‌های مدافع خلق درآمده بود، کردها را متهم کرده‌اند که اعراب و ترکمن‌های ساکن مناطقی که تصرف می‌کنند را بیرون می‌کنند. بیش از ۲۳ هزار نفر از شمال سوریه به ترکیه سرازیر شده‌اند. نقاط مرزی ترکیه مملو از آوارگان سوری‌ست.

بنابر گزارش‌ها، با ادامه نبردها و انتقال آن به جبهه‌های دیگر در عمق مناطق تحت کنترل داعش، گروهی از آورگان به سکونت‌گاه خود در تل‌ابیض بازگشته‌اند.

نیروهای کرد، اتهام‌های وارد شده در مورد اجبار ساکنان عرب و ترکمن به ترک خانه‌های خانه‌های خود را رد کرده و می‌گویند چنین اتهام‌هایی برای ایجاد درگیری‌های قومی مطرح شده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داده است مواردی فردی از آزار و اذیت دیده شده، اما شاهدی بر انجام اذیت‌وآزارهای روشمند از سوی نیروهای کرد وجود ندارد.

پیشروی نیروهای کرد در سوریه با نگرانی آنکارا روبه‌رو شده است که از قدرت گرفتن «یگان‌های مدافع خلق» نگران است.

ترکیه اتحادیه دمکراتیک سوریه را، که یگان‌های مدافع خلق شاخه نظامی آن است، بخشی از پ‌کا‌کا می‌داند؛ این گروه در آن کشور به عنوان یک «سازمان تروریستی» شناخته می‌شود.

در عین حال رویترز می‌گوید به تازگی تنش‌هایی نیز میان نیروهای کرد و نیروهای دولتی سوریه به وجود آمده است.

نیروهای وابسته به دولت مرکزی سوریه، به طور عمومی از درگیری مستقیم با کردها خودداری کرده‌اند.

۱۳۹۴/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...