نسخه چاپی

ساخت واكسن هروئین و مرفین در ایران

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، از ساخت واكسن اعتیاد به هروئین و مرفین در انستیتو پاستور خبر داد و گفت: برای استفاده از این محصول منتظر صدور مجوزهای لازم از وزارت بهداشت هستیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، علیرضا جزینی در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران از تولید واکسن هروئین و مرفین در انستیتو پاستور ایران خبر داد و افزود: وظیفه ما حفظ افراد در معرض خطر است. از این رو با همکاری انستیتو پاستور ایران ساخت واکسن مرفین و هروئین صورت گرفته تا با تزریق آن بتوانیم معتادان را حفظ کنیم.

وی با اعلام اینکه این واکسن بر روی انسان و حیوان آزمایش شده و نتایج آن قابل قبول بوده است، گفت: وزارت بهداشت در صدور مجوزهای لازم باید به ما کمک کند چرا که این واکسن ایمنی بدن را در مقابل مواد بالا می برد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بعد از تزریق این واکسن اگر شخص مرفین یا هروئین مصرف کند این مواد هیچ تاثیری روی بدن او نخواهد داشت.

جزینی با اعلام اینکه این واکسن در صورت تولید انبوه قیمت زیادی نخواهد داشت، افزود: در صورت کسب مجوزهای لازم ما نیز از تولید آن حمایت مادی خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه واکسن سیگار نیز در انستیتو پاستور آماده شده است، افزود: این موضوع در حوزه کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار ندارد.

۱۳۹۴/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...