نسخه چاپی

آغاز مذاكرات ظریف و كری با حضور معاونان

وزرای خارجه ایران و آمریكا در وین وارد مذاكرات دو جانبه شدند.

به گزارش نما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا وارد گفت‌وگوهای دو جانبه شدند.

در این نشست ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا حضور دارند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. ضمن اینکه جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه وارد وین شد و هم اکنون در هتل کوبورگ مستقر است.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است و معاونان ظریف و اعضای هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز شنبه در وین خواهد بود. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس شنبه و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز ظهر یکشنبه در وین حضور خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین چه زمانی در وین حضور خواهند یافت.

وزرای خارجه ایران و 6 کشور به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در 13 فروردین ماه سال جاری بعد از 9 روز رایزنی فشرده در شهر لوزان سوئیس به مجموعه‌ای از راه حل‌ها برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای دست یافتند و در حال حاضر نشست‌ها برای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک در شهر وین در جریان است که شش دور این رایزنی‌ها در وین و یک دور نیز در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT برگزار شد.

۱۳۹۴/۴/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...