نسخه چاپی

تلفات حمله به كوبانی در سه روز گذشته

طبق جدیدترین آمار اعلام شده، 260 نفر از پنجشنبه گذشته تاكنون در شهر عین‌العرب (كوبانی) سوریه بر اثر حملات گروه تروریستی داعش كشته شدند و در مقابل 60 عضو این گروه نیز از پای در آمده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، شهر «عین‌العرب» (کوبانی) در شمال سوریه در مرز با ترکیه، شاهد افزایش آمار کشته‌های مردم و نیروهای مبارز این شهر در مقابله با داعش است.

«رامی عبد الرحمان» رئیس مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، از افزایش شمار کشته‌شدگان غیرنظامی از روز پنج‌شنبه (آغاز هجوم مجدد داعش به کوبانی) خبر داد و گفت که تعداد کشته‌ها تا امروز به 260 نفر رسیده است.

رامی عبدالرحمن که از موافقان معارضان مسلح در سوریه است، همچنین گفت تعدادی از کشته‌شدگان نیز امروز شناسایی شده‌اند که بر روی بدن اکثر آنها آثار گلوله دیده می‌شود که در میان آنها زن و کودک نیز دیده می‌شود.

«ادریس نعمان» مسئول روابط خارجی در شهر «کوبانی» در گفت‌وگو با وبگاه خبری «روداو» عراق، گفت: بر اساس آخرین سرشماری حدود 60 تن از افراد مسلح داعش کشته و 9 تن دیگر نیز اسیر شده‌اند.

نعمان همچنین از پاکسازی کامل کوبانی از وجود داعش خبر داد و افزود «در حال حاضر در جستجوی نیروهای تروریستی در جنوب کوبانی هستیم».

نیروهای داعش با پوشیدن لباس گروهک «ارتش آزاد» و نیروهای حمایت مردمی کُرد، در ساعات ابتدایی روز پنجشنبه هفته گذشته وارد شهر کوبانی شدند و مناطقی از شهر را نیز تصرف کردند.

پس از درگیری میان تروریست‌ها و نیروهای حمایت مردمی و اهالی شهر عین العرب، این نیروها موفق به بازپس‌گیری این شهر از تروریست‌های داعش شدند.

۱۳۹۴/۴/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...