نسخه چاپی

دلایل افزایش نیافتن مستمری دانش آموزان شین آبادی

سخنگوی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، در واكنش به مستمری۶۰۰ هزار تومانی دانش آموزان شین آبادی، گفت: افزایش این رقم امكان پذیر نیست.

به گزارش نما به نقل از مهر،بابک رمضانی فر در مورد اعتراض والدین دانش آموزان شین آبادی به تخصیص مستمری ۶۰۰ هزار تومانی، افزود: ۸۰ میلیارد ریال برای این موضوع در بودجه سال ۹۴ پیش بینی شده که بر اساس محاسبات بیمه ای، متوسط حقوق قابل پرداخت به آنها همین رقم است.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک مجموعه بیمه ای است و باید توانایی ایفای تعهدات خود را حفظ کند، گفت: اگر پرداخت ها سلیقه ای باشد رفاه مالی یک میلیون و سیصد هزار بیمه گذار دیگر صندوق را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. یک فرآیند انضباطی در برقراری حقوق و مستمری افراد برقرار است و همین انضباط ضامن استمرار و دوام در پرداخت حقوق است.

مدیرکل روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: خوشبختانه این صندوق هنوز مشکلات سایر صندوق های بازنشستگی را ندارد . البته این موضوع دلایل متعددی دارد که بارزترین آن جوان بودن صندوق است. پنج سال دیگر با موج ۲۰۰ هزار نفری تعهدات خود در بحث بازنشستگی روبرو هستیم و اگر اصول بیمه ای در پرداخت ها و سرمایه گذاری ها لحاظ نشود با مشکل روبرو خواهیم شد.

رمضانی فر با اشاره به انکه موضوع دانش آموزان شین آبادی یک موضوع ملی است و افکار عمومی روی آن حساسیت دارد، گفت: تا همین جا هم تمام سعی دولت بر این بود که کاری انجام دهد. حالا هم باید همه کمک کنند تا در ادامه نواقص رفع شود.

وی به راهکار افزایش حقوق دانش آموزان شین آبادی اشاره کرد و اظهارداشت: برای افزایش مستمری آنها باید اعتباری که در بودجه سالانه به صندوق می دهند افزایش پیدا کند و در مجموع می توانیم حقوق بیشتری به این دانش آموزان بدهیم ولی این کار باید مبنای بیمه ای داشته باشد.

رمضانی فر ادامه داد: محاسبات بیمه ای به ما می گوید با ۸۰ میلیارد ریال به صورت مادالعمر با سن امید به زندگی که توسط وزارت بهداشت رسما اعلام شده به طور متوسط به هر فرد تنها همین مقدار را می توانیم پرداخت کنیم.

۱۳۹۴/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...