نسخه چاپی

رئیس جمهور به كردستان می رود

از زمان آغاز سفرهای استانی دولت تدبیر و امید تاكنون تاریخ های مختلفی برای سفر روحانی به كردستان اعلام شده است كه تاكنون هیچ كدام از وعده های داده شده رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به کردستان از دو سال قبل تاکنون وعده داده می شود که هر بار و بنا به دلیلی این سفر انجام نشده ولی استاندار کردستان روز گذشته از سفر قریب الوقوع روحانی به این استان خبر داده است.

از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید و همزمان با شروع سفرهای استانی روحانی، تاریخ های مختلفی از سوی مسئولان استانی و کشوری و حتی نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی برای حضور رئیس جمهور در کردستان اعلام شده که تا این لحظه این سفر رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

عدم انجام سفر رئیس جمهور به استان کردستان باعث گلایه نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و حتی فعالان سیاسی شده است تا جایی که نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نسبت به تاخیر سفر هیئت دولت تدبیر و امید به کردستان انتقاد دارد.

انتظار مردم کردستان در دولت تدبیر و امید بالاست

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از تاخیر سفر روحانی به استان کردستان یادآور شد: با توجه به حمایت تاثیرگذار مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری از دولت تدبیر و امید انتظار می رفت توجه مضاعفی به کردستان صورت گیرد و دولت تدبیر و امید رفع مشکلات این استان را در اولویت قرار می داد.

وی با اشاره به وعده های متعدد انتخاباتی دکتر روحانی به مردم استان کردستان و عدم تحقق آنها بعد از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور بیان کرد: متاسفانه وعده های داده شده در حد یک حرف باقی مانده است و بعد از گذشت دو سال هنوز خبری از عملیاتی کردن آنها در میان نیست.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به شمار زیادی طرح و پروژه نیمه تمام در استان کردستان اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات و کمبودها در کردستان با اعتبارات فعلی رفع نمی شود و جبران این نقاط ضعف نیازمند بودجه های جهشی است که متاسفانه تاکنون این مهم از سوی دولت نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور باید قبل از ارائه لایحه بودجه صورت می گرفت، اظهار داشت: طرح های نیمه تمام بسیاری در شهرهای استان وجود دارند، و ما نیاز داشتیم قبل از ارائه لایحه بودجه ۹۴ به مجلس اعتبار ویژه ای برای اتمام آن ها در نظر گرفته می شد.


بیگلری در بخش دیگری از سخنان خود از مکاتبات نمایندگان استان برای انجام سفر رئیس جمهور به کردستان خبر داد و گفت: درخواست های مکرری برای دیدار نمایندگان با رئیس جمهور ارسال شده اما تاکنون بی نتیجه بوده است ولی انتظار می رود که دکتر روحانی به تمامی وعده های خود به مردم کردستان پایبند باشد.

از ابتدای سال جاری بار دیگر داستان سفر هیئت دولت تدبیر و امید به کردستان ورق خورد و در روزهای نخست سال بود که یکی دیگر از نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی وعده سفر استانی دکتر روحانی را مطرح کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس جمهور به استان کردستان در اواسط اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: رئیس جمهور در اواسط اردیبهشت ماه امسال برای بازدید از پروژه‌های عمرانی استان کردستان به این استان سفر خواهد کرد.

سید احسن علوی با بیان اینکه کردستان با وجود ظرفیت و استعدادهای بالایی که دارد به دلیل کمبود اعتبار از گذشته تاکنون نتوانسته کارهای عمرانی سزاوار مردم استان را انجام دهد، گفت: با پیگیری نمایندگان مردم در شورای اسلامی زمینه برای حضور اعضای کمیسیون عمران فراهم شد و اولین بازدید این کمیسیون در سال جدید از پروژه‌های استان صورت گرفت و انتظار می رود که با سفر هیئت دولت بخش زیادی از مشکلات مردم این استان رفع شود.

وعده جهانگیری برای حضور رئیس جمهور در کردستان

اردیبهشت ماه هم تمام شد و بار دیگر خبری از سفر دکتر روحانی به کردستان نبود تا اینکه در میان تمدید وعده ها برای حضور رئیس جمهور نوبت به سفر معاون اول وی رسید تا جهانگیری در سفری که حاشیه های پررنگ تر از متن داشت راهی استان کردستان شود.

دوشنبه چهارم خرداد ماه معاون اول رئیس جمهوری در سفری یک روزه به کردستان ضمن بازدید از شماری از پروژه ها و طرح های عمرانی در مراسم افتتاح دو طرح نیز شرکت کرد که البته این سفر با انتقاد شماری از نمایندگان مردم کردستان مواجه شد و حتی دو نماینده مردم استان نیز جهانگیری را در این سفر همراهی نکردند.

جهانگیری نیز در این سفر و در مقابل سوال خبرنگاران رسانه های جمعی استان در واکنش به عم حضور رئیس جمهور در کردستان گفت: سفر رئیس جمهور به استان کردستان در آینده نزدیک انجام می شود و دکتر روحانی به وعده های داده شده به مردم این استان پایبند است.

در حالی که خرداد ماه نیز به پایان رسید و خبری از تحقق وعده جهانگیری برای سفر رئیس جمهور به استان کردستان نبود که نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی هفته قبل خبر از سفر هیئت دولت به کردستان بعد از ماه مبارک رمضان را رسانه ای کرد.

سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار از سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور به استان کردستان خبر داد و افزود: این سفر پس از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.


همزمان با وعده نماینده بیجار برای سفر دکتر روحانی به استان، روز گذشته استاندار کردستان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز کردستان از سفر قریب الوقوع روحانی به این استان خبر داد.

عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه رئیس جمهور به قول و قرارهایی که به مردم استان داده پای بند است و در آینده بخش مهمی از این مطالبات محقق خواهد شد، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور، مشکلات استان در قالب کارگروه های تخصصی جمع بندی و به آن رسیدگی خواهد شد.


وی عنوان کرد: توسعه زیرساختهای حمل و نقل، اشتغال، بحث آب و توسعه کشاورزی، تکمیل پروژه های نیمه تمام و سرمایه گذاری از مطالبات دیگر مردم استان است که در این سفر دنبال و پیگیری می شود.

صبح امروز یکشنبه نیز سایت اطلاع رسانی استانداری کردستان با انتشار گزارشی تصویری از برگزاری نشستی با حضور مسئولان و مدیران استان برای تامین مقدمات سفر رئیس جمهور به این استان خبر داده است.

در این گزارش تصویری و بدون هر گونه توضیحات کامل آمده است: اولین گام تمهیدات سفر رییس جمهور به کردستان با حضور استاندار کردستان، مسئولان سفرهای کاروان تدبیر و امید به استان های نهاد ریاست جمهوری و مدیران دستگاه های اجرایی برداشته شد و برنامه های سفر دکتر روحانی به کردستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان و جلسه ویژه هماهنگی این سفر مورد بررسی قرار گرفت.

در حالی که قرار است در آینده ای نزدیک سفر رئیس دولت تدبیر و امید به استان کردستان رنگ واقعیت به خود بگیرد که بعد از گذشت ۲۴ ماه مردم این استان همچنان چشم انتظار تحقق حداقلی وعده های روحانی در خصوص مطالبات خود هستند.

۱۳۹۴/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...