نسخه چاپی

بحران كم آبی و خشكسالی در مازندران

مشكل كم آبی و كمبود منابع آبی مناطق مختلف مازندران را با بحران آب و خشكسالی مواجه كرده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آب که پیش از ظهر یکشنبه در استانداری مازندران برگزار شد، حفظ و تجهیز چاه، بیمه محصولات کشاورزی و مدیریت مصرف منابع آبی راهکار پیشگیری از بحران خشکسالی مطرح شد.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در این جلسه با بيان اينكه بايد تعاملات و هماهنگی های وي‍‍ژه ای در بين مسئولان اجرايی در خصوص بحران آب و خشكسالی ايجاد شود، گفت: مديران اجرايی و فرمانداران بايد از اعتبارات باقيمانده در شهرستان ها براي انجام تعهدات و اقدامات در خصوص تامين آب و رفع مشكلات آن اقدام كنند.

وی با اشاره به اينكه بايد نقاطی كه داراي بحران بويژه آب، مديريت شود، اظهارداشت: با توجه به اينكه تامين آب حيات مردم است بايد مديريت تامين آن در دستور كار همه مديران اجرايی قرار گيرد.

وی با اعلام اينكه مسئولان اجرايی بايد گزارش از مناطق بحرانی استان براي انجام اقدامات مورد نياز ارائه شود، افزود: با ارائه گزارش می توانند راهكارهايی برای رفع مشكلات و بحران در استان ايجاد كنند.

فلاح جلودار خاطرنشان كرد: بايد تمام اقدامات بر جا مانده همچون حفر و تجهيز چاه و نيازهای ديگر مردم انجام شود.

بیمه محصولات کشاورزی فرهنگسازی شود

رئيس شورای هماهنگی مديريت بحران مازندران در خصوص بيمه محصولات كشاورزی، تاكيد كرد: با توجه به بحران بارش برف سال ۹۲ بايد بيمه محصولات كشاورزی در سطح استان فرهنگ سازی و نهادينه شود.

فلاح جلودار بيان كرد: دولت هيچ اعتباری براي مشكل بحران و تجميع شده كشاورزان در نظر نگرفته است و به همين منظور بيمه محصولات كشاورزی بايد مورد توجه قرار گيرد.

وی يكي از موضوعات مهم در استان را لايروبی و تجهيز آب بندان های سطح استان در فصل پاييز عنوان و تصريح كرد: با لايروبی و تجهيز آببندان های كشاورزان با مشكل مواجه نمی شوند.

فلاح جلودار كنترل آب و استفاده صحيح از مصرف آب را در دستور كار همه مديران اجرايی مرتبط قرار گيرد تا با مشكل كم آبی و كمبود آن مواجه نشويم.

وی با اشاره به اينكه همه تعهدات و تامين همه نيازهای مربوطه به منابع آب و رفع بحران ها با شخص استاندار است، اذعان داشت: با اقدامات انجام شده با مشكل كمبود آب و كم آبی در اين فصل سال مواجه نشويم.

فلاح جلودار با اشاره به اينكه بايد براي رفع مشكل آب از اقدامات مقام معظم رهبری و دولت به درستی استفاده كرد، افزود: مقام معظم رهبری براي آب روستاهای استان مازندران ۵۰۰ ميليون دلار اختصاص داد كه در سال جاری براي اتمام پروژه های نيمه تمام استفاده می شود.

قائمشهر تا گلوگاه کمبود آب داریم

همچنين معاون عمرانی استانداری مازندران در بحث كمبود منابع آب در اين استان، گفت: در بحث كمبود آب در روزهاي اخير از موضوعات مهم مديريت بحران است و در غرب استان با كمبود و مشكل آب مواجه نيستيم.

علی نبيان با بيان اينكه از قائم شهر تا گلوگاه با كمبود و مشكل آب مواجه هستند، اظهارداشت: اقدامات كوتاه مدت براي فصل زراعي و مديريت آينده بمنظور جلوگيری از چالش ها بايد اقداماتی صورت گيرد.

وی با اشاره به اينكه كمبودهای بسياری وجود دارد، افزود: با مديريت بهنگام می توان بحران ها را تعديل و جلوی برخي اتفاقات را گرفت.

نبيان با اعلام اينكه حفر و تجهيز چاه از جمله اقدامات در دستور كار است، تصريح كرد: بايد با مديريت درست و اصولی فصل زراعی را پشت سر گذاشته شود.

۱۳۹۴/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...