نسخه چاپی

شاخص بورس سبزرنگ شد

بازار سهام امروز میزبان خریدارانی بود كه با نیم نگاهی به اخبار سیاسی با گام‌هایی محتاط به دنبال جذب سهام ارزنده بودند و شاخص بورس فقط ۳۱ واحد رشد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز (دوشنبه8تیرماه 94) با 31 واحد رشد به رقم 64هزار و 332 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با افزایش 13 واحدی عدد 26هزار و 668 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص بازار اول اما با 48 واحد افزایش در حالی در محدوده 46هزار و 338 واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با افت 95 واحدی عدد 133هزار و 231 واحد را تجربه کرد.

شاخص کل فرابورس نیز (آیفکس) در پایان معاملات امروز با افت 2 واحدی رقم 721 واحد را برای خود ثبت کرد.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات سهام در بورس تهران امروز به اندکی بیش از 108میلیارد و 49 میلیون تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن 491 میلیون و 782 هزار سهم در بیش از 33 هزار نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نمادهای معاملاتی بانک صادرات با 23 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 18 واحد و پالایش نفت اصفهان با 18 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس برجای گذاشتند. در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 12 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 10 واحد بانک کارآفرینی با 8 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در برآورد نماگر این بازار برعهده داشتند.

ناظر بازار سهام طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند لرستان، قند مرودشت، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان را بازگشایی کرد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های ایرکاپارت‌صنعت، داروسازی روزدارو، مهرکام پارس، شرکت فرآورده‌های نسوز آذر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک، نوسازی و ساختمان تهران و بیمه میهن را متوقف کرد.

به گزارش فارس، طی معاملات امروز در برخی نمادهای معاملاتی، معاملات محدودی میان کدهای حقوقی جابجا شد از جمله در بانک سینا 40 میلیون سهم از سوی حقوقی کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران نیز بیش از 33 میلیون سهم در پرتفوی حقوقی جابجا شد.

همچنین حقوقی پتروشیمی مبین نیز 22 میلیون و 700 هزار سهم را امروز روی تابلوی بورس میان کدهای خود جابجا کرد. دیگر نماد معاملاتی که با معاملات کد به کد روبرو شد شرکت سیمان تهران بود که با کد به کد شدن 78 میلیون سهم پرتفوی حقوقی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش معاملات امروز سهام در حالی به کار خود پایان داد که برخی خریداران با برداشتن گام‌های محتاط در بازار تلاش کردند تا سهام ارزنده را در بازار جمع‌آوری کنند، از جمله گروه‌هایی که مورد اقبال خریداران واقع شد گروه بانکی، خودرویی و برخی نمادها در گروه حمل و نقل دریایی بود.

اعتقاد اغلب معامله‌گران بازار سهام در این روزها بر این پایه استوار است که در صورت دستیابی به توافق نسبی در این زمینه سه صنعت مذکور اصلی‌ترین گروه‌های پیشرو در بازار سهام خواهند بود. چرا که به تبع برچیده شدن تحریم‌ها می‌توانند افت سودآوری خود را به سرعت جبران کنند. در حال حاضر اغلبت معامله‌گران بازار سهام در جستجوی اخبار منتشر شده از مذاکرات در انتظار نتایج انتهایی آن در روزهای آینده هستند. در این زمینه به نظر می‌رسد چنانچه موضوع جابه‌جایی ارزی و درآمدهای بلوکه شده کشور تسهیل شود، بازار سهام با اطمینان و اعتماد بالاتری به دورنمای خود خیره خواهد شد.

۱۳۹۴/۴/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...