نسخه چاپی

مذاكره‌كنندگان هسته‌ای یك هفته دیگر در وین می‌مانند

یك دیپلمات غربی با بیان اینكه رفع تحریم‌ها علیه ایران كماكان چالش اصلی در رایزنی‌های هسته‌ای در وین است، گفت: هیأت‌های دیپلماتیك ایران و 1+5 برای یك هفته دیگر در وین می‌مانند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع عضو یکی از هیئت‌های دیپلماتیک غربی حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 می‌گوید موضوع رفع تحریم‌ها کماکان مسئله حل نشده این گفت‌وها است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتینک گفت: «این موضوع هنوز حل نشده است.»

منبع مورد استناد اسپوتنیک علاوه بر این درباره مدت زمان تداوم رایزنی‌های هسته‌ای ایران و 1+5 گفته که گفت‌وگوها برای یک هفته ادامه خواهند داشت.

او در پاسخ به این سوال که هیأت‌های دیپلماتیک تا چه مدت قصد اقامت در وین برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای دارند گفت: «یک هفته دیگر.»

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه پیش از این گفته بود دیپلمات‌های حاضر در وین، تعمداً ضرب‌الاجل جدیدی برای گفت‌وگوهای هسته‌ای تعیین نکرده‌اند.

ایران و گروه 1+5 پیش از این موعد 30 ژوئن (9 تیرماه) را به عنوان ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای تعیین کرده بودند، اما طرفین در روزهای اخیر از لزوم تمدید گفت‌وگوها سخن گفته‌اند.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود گفت که نرسیدن به توافق در این ضرب‌الاجل خود خوانده به معنی بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای نیست.

۱۳۹۴/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...