نسخه چاپی

بازداشت 5 شكارچی متخلف در دنا

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان كهگیلویه و بویراحمد از دستگیری 5 شكارچی متخلف در پارك ملی دنا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری 5 شکارچی متخلف در پارک ملی دنا خبر داد.

جمشید عبدی پور افزود: سه نفر شکارچی متخلف که با یک قبضه اسلحه غیر مجاز کلاشینکف یک راس بز وحشی (کوهی) در پارک ملی دنا شکار کرده بودند سرانجام پس از تلاش محیط بانان در شهرستان سمیرم استان اصفهان دستگیر شدند.

وی بیان کرد: متخلفین در ارتفاعات خفر واقع در پارک ملی دنا اقدام به شکار یک راس بز وحشی کرده بودند که به محض مشاهده ماموران با استفاده از یک دستگاه خودروی پژو پارس متواری می شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر و قدردانی از ماموران نیروی انتظامی شهرستان سمیرم به جهت همکاری با ماموران محیط زیست خاطرنشان کرد: با هماهنگی هایی که با یگان نیروی انتظامی شهرستان سمیرم صورت پذیرفت سرانجام موفق به توقیف خودروی شکارچیان و دستگیری آنها در شهرستان سمیرم شدیم.

عبدی پور با اشاره به سابقه دار بودن یکی از متخلفان در درگیری با مامورین محیط زیست تصریح کرد: یکی از این متخلفان در سال 92در درگیری که منجر به اصابت گلوله به دست آقای علی افشار، رئیس پارک ملی دنا و زخمی شدن دست آن شده بود، مشارکت داشت .

وی با اشاره به بازداشت متخلفان ادامه داد: نظر به محل وقوع جرم در حوزه قضایی شهرستان سمیرم علیه متخلفان که از بومیان استان کهگیلویه و بویر احمد هستند پرونده ای تشکیل و به همراه آلات جرم و آثار شکار تحویل مراجع قضایی سمیرم داده شدند که هم اکنون در بازداشت به سر می برند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ابتدای تیرماه 94جریمه شکار کل و بز از یک میلون و ۸۰۰ هزار تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافته است، عنوان کرد: با توجه به افزایش پنج تا 16 برابری جرایم شکار و صید گونه های تحت حفاظت و حمایت این سازمان، امیدواریم که این افزایش عامل بازدارندگی مهمی در جهت حفظ گونه های جانوری و پرندگان باشد.

ضلع شمالی پارک ملی دنا در شهرستان سمیرم استان اصفهان قرار دارد که حراست از آن تحت مدیریت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد و به همت محیط بانان سخت کوش حفاظت می شود.

۱۳۹۴/۴/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...