نسخه چاپی

نظر پنتاگون درباره قدرت داعش

پنتاگون اعلام كرد، یك سال پس از تشكیل "خلافت داعش" در مناطقی در عراق و سوریه این گروه منشعب از القاعده با وجود حملات نظامی از جانب ائتلاف تحت رهبری آمریكا هنوز نیرویی قدرتمند است كه شهرهای كلیدی را در این دو كشور در دست دارد.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون گفت: گروه داعش یک چهارم از مناطق تحت تصرف خود را از دست داده و دچار شکاف و گسست شده و با حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا و نیروهای کرد رو به رو شده است اما همچنان کنترل موصل در عراق را برعهده دارد، شهری که ژوئیه سال گذشته میلادی ابوبکر البغدادی، رهبر داعش ذر آنجا اعلام خلافت کرد.

این گروه اخیرا رمادی، شهر سنی نشین و مرکز استان الانبار در غرب عراق را نیز به تصرف خود درآورده است.

استیو وارن ادامه داد: این یک نبرد سخت است. ما یک سال قبل اعلام کرده‌ بودیم که نبرد با داعش مدت‌ها به طول می‌انجامد. البته باید بگویم که داعش ۲۵ درصد از قلمروهای تحت کنترل خود را از دست داده است. ما هزاران مورد از تجهیزات این گروه را نابود کرده‌ایم و این روند بر نابودی و اضمحلال این گروه بی‌تاثیر نبوده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: داعش همچنان نیرویی قوی و قدرتمند است که می‌توان خرابی و ویرانی به بار آورد همانطور که اخیرا در کوبانی سوریه باعث کشته شدن صدها غیرنظامی با انفجار خودروهای بمب گذاری شده یا تیراندازی شد.

وارن حمله کوبانی را یک "تهاجم محدود" خواند و گفت: شبه نظامیان داعش توسط نیروهای محلی و حملات هوایی تحت رهبری آمریکا به عقب رانده شدند. نیروهای ضد داعش خطی گسست ناپذیر در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه ایجاد کرده‌اند. حمله کوبانی نشان می‌دهد که داعش هنوز توانایی انجام چنین تهاجماتی را دارد اما حقیقت مساله این است که نیروهای محلی آن‌ها را بیرون راندند و داعش همانند گذشته آنقدرها هم قدرت ندارد.

۱۳۹۴/۴/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...