نسخه چاپی

داعش در تدارك حمله به روسیه

گفته می‌شود عناصر داعش در صدد تصرف بخش‌هایی از ناحیه قفقاز روسیه و تشكیل مقرهایی برای حمله به این كشور هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رییس شورای امنیت روسیه گروهک داعش را به عنوان خطرناک‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت جهانی برشمرد و اعلام خطر کرد که این گروه تروریستی هر چه بیشتر به مرزهای این روسیه نزدیک می‌شود.

بنوشته شبکه خبری «بی بی سی» داعش مدعی تاسیس ولایتی در شمال قفقاز که عمده ساکنین آن‌ها مسلمان هستند،شده و این رویداد نشان می‌دهد که ممکن است در آینده داعش از دست بالاتری در نبرد احتمالی برای احاطه بر نیروهای تندروی منطقه برخوردار باشد.

گفته می‌شود پیام صوتی از سوی افراد ناشناسی مبنی بر ائتلاف برخی شبه نظامیان در چهار منطقه قفقاز با داعش ارسال شده اما مشخص نیست که داعش چقدر و تا چه اندازه می‌تواند به شبه نظامیانی که پیشتر وفادار القاعده بوده و از دیر باز تلاش برای ایجاد یک بخش اسلامی در منطقه داشتند، کمک کند.

بگفته تحلیلگران، آمار و ارقام شبه نظامیانی که نسبت به پیوستن به داعش در منطقه قفقاز اعلام آمادگی کرده‌اند، نامعلوم است.

بنوشته بی بی سی عناصر جدایی طلب چچن در دهه 90 میلادی هویدا شده و حملات تروریستی را علیه غیر نظامیان منجمله بمب گذاری در ایستگاه متروی مسکو در سال 2010 انجام دادند که منجر به کشته شدن ده‌ها تن شد. هم اینک این نیروهای شورشی تمرکز حملات خود را متوجه نیروهای امنیتی روسیه کرده‌اند.

بی‌بی‌سی در خاتمه این گزارش به نقل از برخی تحلیلگران نوشت که نیروهای داعش با یارگیری از بین شبه نظامیان جدایی طلب قصد انجام حملات خرابکارانه را علیه روسیه دارند.

۱۳۹۴/۴/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...