نسخه چاپی

خبرهایی خوش از لغو ویزا

معاون رییس‌جمهور از افزایش اعتبار روادید فرودگاهی ایران تا 30 روز خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: با بیان این‌که موضوع روادید ایران در سه حوزه‌ی فرودگاهی، الکترونیکی و لغو روادید پیگیری می‌شود، افزود: در کمیسیون تخصصی هیأت دولت افزایش اعتبار زمانی روادید ایران از 15 روز به 30 روز، تصویب شد که احتمالا تا یکی دو هفته آینده این مصوبه در هیأت دولت مطرح شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره ویزای الکترونیکی نیز توضیح داد: کمیسیون تخصصی دولت کلیات ویزای الکترونیک را تصویب کرده و ان‌شاءالله تا یکی دو هفته آینده نوبت تصویب آن در هیأت دولت می‌رسد و سپس روند اجرایی شدن صدور ویزای الکترونیک و فراهم شدن زیرساخت‌های آن آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم یک تا یک‌ونیم سال طول بکشد تا زیرساخت‌های ویزای الکترونیک فراهم شود و به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم این ویزا را صادر کنیم. مطمئنا این یک تحول بزرگ خواهد بود.

او همچنین درباره‌ی روند پیگیری موضوع لغو روادید ایران با برخی کشورها یادآور شد: لغو روادید توسط کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مختلف مورد به مورد و بر اساس ملاحظاتی که در روابط با کشورها داریم، مطرح و رسیدگی می‌شود.

سلطانی‌فر متذکر شد: لغو یا برقراری روادید با یک کشور دائمی نیست، چرا که این توافق متناسب با سطح روابط سیاسی دو کشور و براساس یک اقدام متقابل صورت می‌گیرد. ممکن است امروز با کشوری روابط خوب سیاسی داشته باشیم و به این تشخیص برسیم که لغو روادید داشته باشیم، اما 5 سال بعد در یک موقیعت بحرانی قرار بگیریم و به این جمع‌بندی برسیم که برعکس آن تصمیم را انجام دهیم.

معاون رییس‌جمهور یادآور شد: این اقدام گاه یک سیاست متقابل است، مثلا برخی از کشورها با ما لغو روادید داشتند، اما در سال‌های گذشته بر علیه اتباع ایرانی رفتار کردند و لغو روادید با اتباع ایرانی را حذف کردند. در هر حال این موضوع در کمیته‌ای که مسؤولت رسیدگی دارد، در حال بررسی و پیگیری است.

۱۳۹۴/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...