نسخه چاپی

22 هكتار از اراضی ملی زنجان طعمه آتش شد

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از 22هكتار از مراتع این استان طعمه آتش و در 9فقره عملیات توسط نیروهای یگان حفاظت مهار شد.

به گزارش نما، بهمن اسکندری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه مردم بخصوص روستاییان باید در حفاظت از اراضی و مراتع استان زنجان بیش از گذشته دقت لازم را داشته باشند، چرا که با از بین رفتن ثروت ملی، ضرر متوجه همگان خواهد شد.

وی از 15 عملیات خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی این استان از دست سودجویان در سه ماه نخست سال جاری خبرداد و یادآورشد: این اراضی بیش از 38 هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی 325 عملیات، از تصرف بیش از 1200 هکتار از اراضی ملی در این استان پیشگیری شد.

اسکندری تاکید کرد: در سه ماه نخست امسال 31 دستگاه ماشین آلات و ادواتی که اقدام به تخریب منابع ملی می کردند توقیف و 296 مورد گزارشات مردمی به سامانه 1504 واصل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت از سال، برای بیش از 305 هکتار از اراضی ملی استان زنجان 81 مورد پرونده طبق ماده 55 قانون اساسی تنظیم شد.

ماده 55 - هر کس به قصد تصرف به منابع ملی در ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور تجاوز کند به یک سال تا سه سال حبس تادیبی محکوم خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، از اخراج سه هزار و 665 راس دام از مراتع این استان طی سه ماه اول امسال خبرداد و گفت: این اقدام طی 21 عملیات محقق شده است.

اسکندری، تعداد نفرات بازداشت شده در خصوص تخریب منابع ملی و تعدی به این ثروت را 9 نفر بیان کرد.

وی تاکید کرد: زنجانی های دوستدار طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص تخریب، آتش سوزی، تصرف و غیره موارد تخلف را از طریق سامانه 1504 در سراسر استان زنجان جهت بررسی موضوع گزارش دهند.

۱۳۹۴/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...