نسخه چاپی

گزارش بارورسازی ابرها منتشر شد

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینكه گزارش عملكرد پروژه بارورسازی ابرها در سال آبی 94-93 منتشر شده، گفت: ذخیره سد‌های پنج‌گانه استان تهران ۸۱۵ میلیون متر مكعب است، اما حدود ۱۴۶ میلیون مترمكعب نسبت به شرایط نرمال كسری دارند.

به گزارش نما، خسرو ارتقایی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سئوال که آیا قرار نیست گزارشی از بابت باروری ابرها منتشر شود، گفت:مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با انجام 106 (یکصدوشش) سورتی عملیات پرواز در سال آبی 94-93 این گزارش را منتشر کرده است.

وی افزود: از تاریخ 16 دی‌ماه 1393 لغایت 20 اردیبهشت امسال، 106 سورتی پرواز عملیاتی شامل تست و شنا سایی صورت گرفته است که از این تعداد، 73 پرواز عملیاتی در پلیگون‌های عملیاتی شمال غرب، ایران مرکزی و تهران و دیگر پروازهای غیرعملیاتی شامل تست سنجنده‌های هواشناسی و شناسایی بوده است انجام شده که گزارش آن منتشر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص وضعیت سدهای پنج گانه تهران نیز گفت:در مجموع 815 میلیون مترمکعب آب در سد‌های پنج‌گانه استان تهران موجود است که در مقایسه با شرایطی که بارندگی خوب باشد در حدود 146 میلیون مترمکعب و نسبت به شرایط نرمال کسری دارند.

ارتقایی ادامه داد: میزان بارندگی تهران از ابتدای سال آبی (اول مهرماه 1393 تاکنون) بالغ بر 266 میلی‌متر بوده که در مقایسه با آمار دراز‌مدت 46 ساله که نرمال آن 330 میلی‌متر است 19 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: این مساله موجب تشدید وضعیت بحران آبی شده است پس اگر هر کدام از ما خود را در مصرف بهینه آب سهیم بدانیم قطعا بخش عمده‌ای از مشکلات آبی کشور حل خواهد شد.

به گفته وی، براساس آخرین آمار وضعیت ذخایر آب در سد امیرکبیر 182 میلیون مترمکعب، سد طالقان 246 متر مکعب،سد لتیان 70 متر مکعب، سد لار 149 متر مکعب و سد ماملو 167 میلیون متر مکعب است.

۱۳۹۴/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...