نسخه چاپی

اقدام غیرانسانی عربستان در یمن

عربستان محل برگزاری مذاكرات میان مسئولان كنگره واسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن را بمباران كرد كه منجر به ویرانی مقر و كشته و زخمی شدن شماری شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: عربستان محل برگزاری مذاکرات میان مسئولان کنگره واسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن را بمباران کرد که منجر به ویرانی مقر و کشته و زخمی شدن شماری شد.

فائقه السید معاون دبیر کل کنگره مردمی ضمن محکوم کردن این حمله افزود: حمله هوایی صبح امروز متجاوزان عربستانی به مقر دبیرخانه این کنگره نشان دهنده سقوط اخلاقی متجاوزان و با هدف به شکست کشاندن تلاش های اسماعیل ولد شیخ برای دستیابی به آتش بس موقت وبازسازی عملیات سیاسی است.

وی افزود: درست در لحظه مذاکرات ما با اسماعیل ولد شیخ فرستاده سازمان ملل به یمن ،برای دستیابی به راه حل بحران سیاسی کنونی به ویژه توافق درباره برقراری آتش بس موقت بدون پیش شرط واز سرگیری عملیات سیاسی وبررسی اوضاع یمن ومردم آن، متجاوزان عربستانی اقدام به بمباران مقر دبیر خانه کنگره مردمی سراسری در صنعا کردند که بر اثر آن چندین کارمند وپرسنل حراست کشته ومقر کنگره منهدم شد.

فائقه سید ضمن محکوم کردن جنایت امروز عربستان برای به شکست کشاندن مذاکرات با ولد شیخ گفت: اینگونه اقدامات جنایتکارانه متجاوزان عربستانی نتیجه ای جز تقویت اراده وپافشاری ما بر مقابله با اشکال مختلف تجاوز نداشته و تلاش ما را برای توقف تجاوز و رفع محاصره از مردم مظلوم یمن وایجاد شرایط مناسب برای همکاری با سازمان ملل واسماعیل ولد شیخ نماینده آن را بیشتر می کند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

۱۳۹۴/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...