نسخه چاپی

رودخانه كشكان خشك شد

مدیركل محیط‌زیست لرستان از خشك شدن رودخانه كشكان خبر داد و گفت: فاجعه زیست‌محیطی در پلدختر رخ داده است.

به گزارش نما، مهرداد فتحی‌بیرانوند امروز در گفت‌وگو با فارس در پلدختر با اشاره به بازدیدی که از رودخانه کشکان در پلدختر داشته‌، اظهار کرد: متاسفانه آب این رودخانه از شهر پلدختر تا منطقه چم‌مهر و هلوش خشک شده است و تمام آبزیان این مسیر یا از بین رفته‌اند یا در حال مرگ هستند.

وی با بحرانی دانستن این وضعیت خواستار تشکیل جلسه بحران در مرکز استان شد و افزود: وضعیت رودخانه کشکان اسفبار است و اگر فوری چهاره‌ای اندیشیده نشود، این بحران به تمام استان لرستان سرایت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با انتقاد از وضعیت کاشت محصولات آب دوست و برداشت بی‌رویه آب از رودخانه کشکان تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان لرستان و آب منطقه‌ای باید به طور جدی به مسئله ورود کنند و با جلوگیری از کشت بی‌رویه و برداشت آب به احیای دوباره رودخانه کشکان کمک کنند.

فتحی خواستار تشکیل جلسه فوری در مرکز استان شد و بیان کرد: طی جلسه‌ای که فردا با مدیرکل دادگستری لرستان با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای داریم، در خصوص برخورد با تلمبه آب‌های غیر مجاز تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی گفت: در شهرستان پلدختر یک هزار و 270 تلمبه آب غیر مجاز وجود دارد که اگر جلوی برداشت آنها گرفته شود می‌توان به احیای رودخانه کشکان امیدوار شد.

۱۳۹۴/۴/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...