نسخه چاپی

فیصل مقداد: سوریه هیچ كینه‌ای از كشورهای عربی ندارد

معاون وزیر خارجه سوریه در اشاره به سفر برخی مقامات كشورهای عربی حوزه خلیج فارس به مسكو اظهار داشت: كسانی كه در جنگ علیه سوریه دست داشتند، امروز به دلایل حمایت مسكو از دمشق با توجه به خطرات تروریستی كه سوریه را تهدید می‌كند، پی برده‌اند و به مسكو اعتراف كرده‌اند كه نگران انتقال خطر تروریسم به كشورهای‌شان هستند.

به گزارش نما، ایسنا،به نوشته روزنامه البناء چاپ لبنان، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای در این روزنامه عنوان داشت: رهبری سوریه و در رأس آن بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور این مسأله را درک کرده است که سوریه با جنگی جهانی و منطقه‌ای بزرگی مواجه است.

وی با فراخواندن رئیس جمهوری روسیه به ایجاد یک ائتلاف جدید علیه تروریسم گفت: دمشق بطور مستقیم از مثلثی سخن می‌گوید که از این ائتلاف جهانی پیشی می‌گیرد و آن شامل روسیه به عنوان یک کشور پیشتاز در مفهوم استقلال جهانی و ایران به عنوان یک کشور مستقل منطقه و حزب الله نیروی مردمی است که روح مقاومت عربی را با استقلال ملی پیوند زده است.

وی ضمن اشاره غیرمستقیم به سفر مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس به مسکو گفت: کسانی که در جنگ علیه سوریه دخالت داشتند امروز به دلایل حمایت مسکو از دمشق با توجه به خطرات تروریستی که سوریه را تهدید می‌کند پی برده‌اند و در مقابل رهبران آن نگرانی خود را از گسترش نفوذ آن به کشورهایشان ابراز می‌کنند و درک می‌کنند که سوریه به نیابت از آنها و جهان وارد این جنگ شده است حتی اگر به این مسأله اعتراف نکنند. ملاقات مقامات مسکو با آنها با هدف حمایت از ایجاد ائتلاف جدید علیه سوریه را خوشحال خواهد کرد.

سوریه همچنین از راه حلی که اساس آن طرح روسیه باشد خوشحال می‌شود و به طور کامل از آن استقبال می‌کند و منتظر واکنش این کشورهای نگران خواهد بود.

وی از نزدیک بودن پیروزی دولت سوریه نیز سخن گفت.

مقداد در ادامه گفت: سوریه هیچ کینه یا حس انتقامی نسبت به اعرابی که از تروریست‌ها حمایت کردند، ندارد اما در عین حال نمی‌تواند به جبهه کسانی بپیوندد که بر شکست اصرار دارند و نمی‌تواند بر سر استقلال و حاکمیتش سازش کند.

۱۳۹۴/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...