نسخه چاپی

اوباما: عملیات آمریكا علیه داعش شدت می‌گیرد

سخنرانی رئیس جمهوری آمریكا پس از حملات اخیر هوایی سنگین ائتلاف به شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه داعش در سوریه، صورت گرفت.

به گزارش نما به نقل از بی بی سی،باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید عملیات ائتلاف جهانی به رهبری این کشور علیه گروه موسوم به داعش شدت می‌گیرد اما نیروهای آمریکایی به منطقه اعزام نخواهند شد.
اوباما روز دوشنبه به وزارت دفاع آمریکا رفت تا از تازه‌ترین گزارش‌های مربوط به حملات علیه مواضع گروه داعش آگاه شود.

رئیس جمهوری آمریکا وعده داد که حمایت‌های واشنگتن از گروه‌های میانه‌رو مخالف حکومت سوریه افزایش می‌یابد و همزمان شبکه مالی حامیان داعش در سراسر جهان هدف قرار می‌گیرد.

به گفته اوباما در حال حاضر برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به منطقه وجود ندارد و مبارزه با گروه داعش به زمانی طولانی نیاز دارد.

سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا پس از حملات اخیر هوایی سنگین ائتلاف به شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه داعش در سوریه، صورت گرفت.

اوباما پس از مشورت با فرماندهان آمریکایی درگیر در عملیات نظامی علیه داعش گفت: "حملات هوایی برای هدف قراردادن تاسیسات نفتی و گازی داخل سوریه که به فعالیت‌های داعش کمک مالی می‌رساند تشدید خواهد شد."

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که مقابله با داعش تنها با داشتن یک شریک قابل اتکا در عراق موفقیت آمیز خواهد بود.

اوباما گفت عملیات تجهیز و آموزش نیروهای نظامی عراقی برای مقابله با داعش از زمان سقوط شهر رمادی سرعت گرفته و داوطلبان سنی بیشتری به ارتش عراق می‌پیوندند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت در یک سال گذشته بیش از پنج هزار حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه صورت گرفته و "هزاران شبه‌نظامی از جمله فرماندهان داعش کشته شده اند."

وزارت دفاع آمریکا همزمان با گذشت یک سال از آغاز عملیات ائتلاف علیه داعش، هزینه روزانه این حملات را ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار اعلام کرده است.

بنا به آمار وزارت دفاع آمریکا، تا کنون نزدیک به سه میلیارد دلار برای انجام عملیات علیه داعش هزینه شده است.

وزارت دفاع آمریکا ماه قبل از اعزام ۴۵۰ مستشار نظامی تازه به عراق برای آموزش نیروهای عراقی با هدف پس گرفتن شهر رمادی خبر داد.

۱۳۹۴/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...