نسخه چاپی

شلیك ۵۰ موشك به پایگاه های عربستان

۸۴ افسر و نظامی یمنی در حملات هوایی عربستان به مقر «تیپ ۲۳ میكا» در استان حضرموت به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش نما به نقل از مهر، یک منبع امنیتی در یمن اعلام کرد حملات هوایی عربستان سعودی به مقر تیپ ۲۳ میکا، انبارهای سلاح و ذخیره، مقر فرماندهی عملیات و ایستگاه سوخت منجر به به شهادت ۸۴ افسر و نظامی و زخمی شدن صدها نفر شد.

به گفته منبع مذکور احتمال افزایش شمار قربانیان نیز بعد از بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار وجود دارد.

در همین راستا ۷ شهروند یمنی از جمله چند زن و کودک متعلق به یک خانواده در حملات هوایی عربستان به منازل مسکونی در استان عمران به شعادت رسیده و ۷ نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته یک منبع محلی، هواپیماهای عربستان منزل «یحیی الزیادی» را در منطقه «خیوان» استان عمران هدف قرار دادند که منجر به شهادت وی و ۶ نفر دیگر از اعضای خانواده و نزدیکان وی و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد.

منبع مذکور تاکید کرد: شمار شهدای استان عمران طی سه روز گذشته به بیش از ۶۰ شهید و شمار مجروحان به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است و جنگنده های عربستان بدون رعایت حرمت ماه مبارک رمضان به جنایت های خود علیه شهروندان ادامه می دهند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی پایگاه نظامی عربستان را با ۵۰ فروند موشک و بمب هدف قرار دادند.

طبق اعلام یک منبع نظامی در یمن، ارتش و کمیته های مردمی ۱۶ فروند موشک به پایگاه های نظامی «العطایا» و «الطلعه» در جیزان و ۳۸ فروند موشک و بمب دیگر به پایگاه های «الدود»، «الخویه» و «المعطن» در منطقه جیزان شلیک کردند.

منبع مذکور افزود: موشک ها و بمب ها با دقت بالا به اهداف اصابت کردند و بعد از اصابت موشک ها به اهداف آتش بلندی از پایگاه های مورد هدف بلند شد.

در خبر دیگر مربوط به تحولات یمن اینکه نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب، ضمن حمایت از تلاش های فرستاده سازمان ملل به یمن در در زمینه برقراری آتش انسانی در یمن، از تمامی طرف های یمنی خواستار موافقت با این تلاش ها در راستای کاستن از درد و رنج مردم و توقف خونریزی ها در این کشور شد.

از سوی دیگر شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که عربستان در حملات وحشیانه خود علیه یمن تمام قوانین و معاهدات بین المللی از جمله حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل را در برابر دیدگان جهانیان زیر پا گذاشته است.

شورای سیاسی انصارالله با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حملات عربستان باعث مرگ غیر نظامیان یمنی در شهرها و روستاها می شود، عربستان در حملات خود پا را از این حد هم فراتر گذاشته و به جنایت علیه بیمارستان ها و زیر ساخت های شهری پرداخته و منازل، مدارس، انبارهای غذا و دارو و تجهیزات انتقال مواد غذایی را بمباران و تخریب کرده است.

انصارالله در بیانیه خود سکوت جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد در قبال کشتار و جنایت های بی وقفه عربستان علیه ملت یمن را محکوم کرد.

۱۳۹۴/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...