نسخه چاپی

روحانی در بریكس سخنرانی می‌كند

رییس جمهوری برای شركت در اجلاس مشترك سران كشورهای عضو سازمان همكاری شانگهای و گروه بریكس، چهارشنبه شب به وقت محلی وارد اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در فرودگاه اوفا مورد استقبال رییس جمهوری باشقیرستان، سفیر ایران در مسکو و شماری از دیپلمات‌های ایرانی در روسیه قرار گرفت.

سخنرانی در اجلاس سران گروه بریکس و دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از سران کشورهای عضو اجلاس شانگ‌های و بریکس، از جمله برنامه‌های فشرده دکتر روحانی در این سفر است.

در نشست سران گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای در اوفا، علاوه بر دکتر روحانی رییس جمهوری ایران، سران کشورهای روسیه، چین، هند، برزیل، آفریقای جنوبی، قزاقستان، پاکستان، بلاروس، مغولستان، تاجیکستان، ازبکستان و ارمنستان حضور خواهند داشت.

کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی با داشتن نیمی از جمعیت جهان و ۲۸ درصد قدرت اقتصادی آن، اعضای گروه بریکس را تشکیل می دهند.

سازمان همکاری شانگهای نیز شامل چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان است.علاوه بر این اعضای اصلی، مغولستان، ایران، پاکستان، هند و افغانستان نیز اعضای ناظر این سازمان هستند.

رییس جمهوری پیش از ترک تهران و در گفت‌وگویی با خبرنگاران، با اشاره به جایگاه سیاسی و امنیتی سازمان همکاری شانگهای و جایگاه اقتصادی گروه بریکس متشکل از کشورهای دارای اقتصادهای نوظهور، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اعضای گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای،همکاری‌های گسترده‌ای ایجاد کند.

وی گفت: برگزاری اجلاس‌های منطقه‌ای در شرایطی که جهان از لحاظ اقتصادی از تک‌قطبی بودن و از لحاظ سیاسی از یکجانبه‌گرایی فاصله گرفته است، اهمیت مضاعفی دارند و با حضور در آن‌ها می‌توانیم اهداف سیاسی و اقتصادی کشورمان را پیگیری کنیم.

۱۳۹۴/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...