نسخه چاپی

نقض آتش‌ بس در یمن از سوی عربستان

تنها ساعتی پس از آغاز آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، جنگنده‌های عربستان و نیروهای هم‌پیمان این كشور در یمن با نقض آتش‌بس دست به حملاتی علیه مواضع انصارالله زدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: تنها ساعتی پس از آغاز آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، جنگنده‌های عربستان و نیروهای هم‌پیمان این کشور در یمن با نقض آتش‌بس دست به حملاتی علیه مواضع انصارالله زدند.

جنگنده‌های عربستان سعودی با حمله به مواضع نیروهای انصارالله در استان‌های مختلف یمن چندین تن از جمله چند عضو نیروهای مردمی را از پای درآوردند و این در حالی است که آتش‌بس انسانی در یمن از نیمه شب گذشته آغاز شده است.

عربستان مدعی است که این حملات در پاسخ به تحرکات انصارالله و نیروهای همپیمان آنها در یمن است.

جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان همچنان در آسمان یمن در حال گشت‌زنی هستند و پشتیبانی هوایی لازم برای نیروهای مخالف انصارالله را فراهم می‌کنند.

نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن نیز به همراه برخی قبایل سلفی که هم‌پیمان عربستان هستند با نقض آتش‌بس به مواضع حوثی‌ها در برخی استان‌های یمن حمله کردند که در این درگیری‌ها نیز چند تن از دو طرف از پای درآمدند.

جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان همچنین مواضع نیروهای مردمی و حوثی‌ها را در صنعا پایتخت و شهر صعده در شمال یمن و در مجاورات مرزهای جنوبی عربستان بمباران کردند.

همچنین مواضع حوثی‌ها در استان حجه بمباران شده و نیروی زمینی عربستان نیز مناطق مرزی در شمالی یمن را با استفاده از توپ و کاتیوشا زیر آتش گرفت.

آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل نیمه شب گذشته آغاز شده و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و مقامات کشورهای مختلف طرفین درگیر در یمن را به پایبندی به آن دعوت کرده‌اند.

در ماه مه نیز یک آتش‌بس انسانی دیگر در یمن به اجرا درآمد که به دلیل کارشکنی‌های نیروهای منصور هادی و ائتلاف تحت رهبری عربستان دستاوردهای چندانی نداشت و سازمان ملل نتوانست آن‌گونه که باید کمک‌های خود را به دست مردم یمن برساند.

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...