نسخه چاپی

ادعای نیویورك‎تایمز درباره كمپین ایرانی!

یك روزنامه آمریكایی كه مواضع نزدیكی به كاخ سفید دارد، در گزارشی درباره مذاكرات وین مدعی شد كه «ایران كمپین مقصر جلوه دادن آمریكا در شكست احتمالی مذاكرات هسته‌ای را آغاز كرده است».

به گزارش نما به نقل از فارس: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی بدون توجه به درخواست‌های زیاده‌خواهانه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ادعا کرد که تهران به دنبال مقصر جلوه دادن واشنگتن در شکست مذاکرات است.

در حالی که بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها و اظهارات وزیر خارجه ایران، آمریکا در روزهای اخیر مواضع خود را در مذاکرات هسته‌ای تغییر داده، این روزنامه نزدیک به کاخ سفید ادعا کرد که تهران به دنبال مقصر جلوه دادن واشنگتن در شکست احتمالی مذاکرات است.

«نیویورک تایمز» در گزارشی ادعا کرد: «در حالی که مذاکرات هسته‌ای در وین از ضرب‌الاجلی به ضرب‌الاجل دیگر می‌رود، مقامات ایرانی کمپین عمومی برای مقصر جلوه دادن آمریکا در صورت شکست گفتگوها را آغاز کرده‌اند».

این روزنامه در ادامه مدعی شد: «در حالی که توافق موقت (ژنو) بین ایران و غرب روز جمعه برای دادن زمان بیشتر برای مذاکره‌کنندگان تمدید شده، دولت ایران این نکته را تشخیص داده که باید به مردم عادی ایران ثابت کند هر کاری که می‌توانسته برای حصول توافق هسته‌ای نهایی و لغو تحریم‌ها انجام داده است».

این ادعا در حالی مطرح شده که حتی در میان گروه 1+5 هم درباره مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای در مسائلی چون لزوم لغو تحریم‌های تسلیحاتی اتفاق نظر وجود دارد و در این باره وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی صریح بر ضرورت برداشته شدن این تحریمها تاکید کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش ادعایی خود افزود: «تحلیلگران گفتند که ایران هر کاری ممکنی برای متقاعد کردن افکار عمومی خود مبنی بر مسئول بودن آمریکا برای هرگونه فروپاشی و شکست مذاکرات انجام خواهد داد».

در ادامه این گزارش از عزیز شاه محمدی مشاور سابق شورای امنیت ملی ایران نقل و قولی شده که در آن وی با اشاره به اظهارات پیشین رهبر معظم انقلاب درباره «خوش‌بین نبودن به مذاکرات» گفته است: «اگر به توافق نرسیم، البته که آمریکا مقصر خواهد بود».

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...