نسخه چاپی

شاخص بورس رشد كرد

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس ۵۶ واحد رشد را به ثبت رساند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ در حالی که معاملات صبح امروز بازار سرمایه با ریزش بیش از 260 واحدی شاخص بورس همراه بود، در پایان با ثبت رشد 56 واحدی، نماگر بازار سهام در ارتفاع 66 هزار و 817 واحد قرار گرفت.
امروز همچنین تعداد 628 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 115 میلیارد تومان در 57 هزار نوبت دست به دست شد و نمادهای معاملاتی فارس، همراه و اخابر بیشترین اثر مثبت و نمادهای شبندر، وتجارت و وبصادر بیشترین اثر منفی را بر نماگر بازار سهام داشتند.
بیشترین بازدیدکننده هم امروز مانند هفته های گذشته مربوط به نمادهایی بود که بیشترین تاثیر را از روند مذاکرات به خود می بینند و نمادهای وبملت، وبصادر، شبندر، خودرو، خپارس، تاپیکو و شپنا زیر ذره بین معامله گران بورس بودند.
این گزارش می افزاید: شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز روز متعادلی را پشت سر گذاشتند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 23 واحد رشد، کل(هموزن) 20 واحد رشد، قیمت(هموزن) 18 واحد رشد، آزادشناور 123 واحد افت، بازار اول 61 واحد افت و بازار دوم 748 واحد افزایش را به خود دیدند.
در بازارهای فرابورس ایران نیز امروز با معامله 333 میلیون ورقه به ارزش 87 میلیارد تومان در 20 هزار نوبت، آیفکس 4.9 رشد کرد و در کانال 793 واحد قرار گرفت.
بازگشایی نماد معاملاتی شرکتهای بیمه میهن، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق و توقف نمادهای معاملاتی شرکتهای تولیدی مهرام، سالمین،پارس پامچال، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، قند قزوین، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و حق تقدم شرکت سرمایه گذاری خوارزمی نیز از دیگر اتفاقات امروز بازار سهام بود.
به باور کارشناسان بورسی؛ افزایش امیدواری به روند مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 مهمترین دلیل مثبت شدن شاخص بورس و قیمتها در این روزهاست.
انتهای پیام/

۱۳۹۴/۴/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...