نسخه چاپی

محكومیت رژیم صهیونیستی مقابل سفارت اسرائیل در تایلند

راهپیمانان تایلندی با بیان اینكه هر ساله راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌كنیم تا حق فلسطینیان را پس بگیریم، جنایات اسرائیل را محكوم و اعلام كردند تا زمانی در تایلند سفارت اسرائیل وجود داشته باشد راهپیمایی علیه این رژیم خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مسلمانان تایلند در روز جهانی قدس همچون سال‌های گذشته در مقابل سفارت اسرائیل در بانکوک گرد هم آمدند و راهپیمایی گسترده‌ای را انجام دادند.
با توجه به شرایط نامناسب سیاسی کشور تایلند راهپیمایی امر امکان ناپذیری بود اما با هوشیاری، سیاست عالمان و بزرگواران راهپیمایی روز قدس نیز امسال با قدرت و نیرویی بیشتر برگزار شد.
در این مراسم که بین 300تا 500 نفر از مسلمان در مقابل بانک اسلامی تایلند واقع در خیابان «آسوک سوکومویت» کوچه 21 جمع و راهپیمایی روز قدس را برگزار کردند.

رسانه خبری پوپلیک آنلاین در گزارش از این مراسم اظهار داشت: جمعیت راهپیمایان ساعت 14.00 از مقابل ساختمان «کیو حوس» به سمت ساختمان «اوشیان تاور» که سفارت اسرائیل در طبقه 25 آن مستقر است، حرکت کردند و شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
به علت اینکه مأموران پلیس از ورود خودروی حامل وسایل صوتی جلوگیری کردند در ابتدای راهپیمایی نا‌هماهنگ‌هایی بوجود آمده بود که در آخر راهپیمایی ماموران امنیتی تسلیم به این امر شدند.
زمانی که جمعیت راهپیمایان به سفارت اسرائیل رسیدند نماینده راهپیمایان با استفاده از بلندگو جنایات آمریکا و اسرائیل را محکوم کردند.
«ساک دا بن سالم» (حجت الاسلام شیخ حسین) یکی از عالمان دینی از مأموران امنیتی به خاطر همکاری آنان تشکر و در سخنرانی خود اظهار داشت: ما هرساله راهپیمایی را برگزار می‌کنیم تا حق مردم مظلوم فلسطین را پس بگیریم و جنایات اسرائیل غاصب را محکوم کنیم و تا زمانی که در تایلند سفارت اسرائیل وجود داشته باشد راهپیمایی خود را ادامه خواهیم داد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه «پرایوت جان او شا» نخست وزیر تایلند در سفر خود به جاکارتای اندونزی با مسئولان فلسطین دیدار و گفت‌وگو و خواستار تقویت روابط بین دو کشور شده بود، افزود: ما از دولتی که همراه دولت مظلومان باشد پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.
یکی دیگر از نمایندگان راهپیمایان «لرپنگ سایید» (حجت الاسلام سید مبارک حسینی) رئیس انجمن فارغ‌التحصیلان ایران بود که در این راهپیمایی گفت: این یک تجمع سیاسی (بر علیه کشور تایلند) نیست بلکه تجمع دینی و همراه با آرامش است که هر ساله آن را برگزار می‌کرده‌ایم لذا با توجه به اینکه کشور تایلند، آزادی دینی را به ملت خود تحت سلطنت پادشاهی اعطا کرده ما هم باید از این آزادی بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه هرساله در روز جهانی قدس تجمع می‌کنیم تا جنایات اسرائیل غاصب‌ را محکوم کنیم، افزود: آنان سرزمین فلسطین را اشغال کردند و امروز تنها مسلمانان تایلند نیست که خواستار گرفتن حق مظلومان فلسطین هستند بلکه امروز در سراسر جهان همه برای گرفتن این حق تجمع و راهپیمایی می‌کنند.
رئیس انجمن فارغ‌التحصیلان ایران خاطرنشان کرد: ما خود را دشمن همیشگی و دائم اسرائیل اعلام می‌کنیم و تا زمانی که سفارت اسرائیل از تایلند بیرون نرفته است اعتراضات خود را ادامه خواهیم داد و تا آخرین نفس کنار مظلومیت مردم فلسطین ایستادگی خواهیم کرد.

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...