نسخه چاپی

نجات ۸۵ زائر محبوس در میان دود و آتش در مشهد

اتصالی یك دستگاه ماشین لباسشویی در یك واحد اقامتی و پذیرایی در مشهد موجب محبوس شدن ۸۵ زائر در میان دود و شعله‌های آتش شد.

به گزارش نما، عصرجمعه با متصاعد شدن دود و سپس زبانه کشیدن شعله‌های آتش در طبقه دوم یکی از مجتمع‌های اقامتی شهر مشهد در خیابان «دانش»، زنگ سامانه امداد و نجات آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد در راستای کمک به حادثه دیدگان به صدا در آمد.

اتصالی در ماشین لباسشویی دوقلودر فاصله کمتر از چند دقیقه طبقه دوم یک مجتمع پذیرایی را به آتش کشید و متصاعد شدن دود غلیظ موجب شد سامانه اعلام حریق این مجتمع به صدا در آید. دود متصاعد شده در این مجتمع اقامتی ۳۰ واحدی و فاقد سیستم اطفای حریق موجب شد ۸۵ زائر در این واحد اقامتی در میان دود و شعله‌های آتش گرفتار شوند.

سرپرست ایستگاه ۲۴ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد کانون این آتش سوزی را سرویس بهداشتی واقع در یکی از واحد‌های طبقه دوم این مجتمع پنج طبقه و به علت اتصال سیم برق ماشین لباسشویی عنوان کرد.

احمد مرندی بیان کرد: با استمداد شهروندان از سامانه ۱۲۵، در کمترین زمان ممکن گروه اطفای حریق و نجات ایستگاه‌های ۲۴و ۳۲ به محل حادثه در خیابان دانش شرقی اعزام شدند.

وی در تشریح جزییات عملیات به مهر گفت: مأموران آتش نشانی بی‌درنگ وارد عمل شده و توانستند ضمن جلوگیری از سرایت آتش به سایر واحدها در این مجتمع جان ۸۵ زائر محبوس را نجات دهند.

وی افزود: نیروهای اعزامی همزمان با عملیات اطفای حریق و تهویه دود از محل، با استفاده از دستگاه‌های تنفسی ۸۵ مسافر محبوس شده را از طریق سرویس پله‌ها به بیرون از مجتمع منتقل کردند .

مرندی بیان کرد: متأسفانه این مجتمع اقامتی از سامانه اطفای حریق بی‌بهره و تنها به سامانه اعلام حریق مجهز بود.خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت و به دلیل دودگرفتگی دچار خسارت مالی شد.

۱۳۹۴/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...