نسخه چاپی

قاچاق دارو از اسكله‌های غیر مجاز كشور

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه كشور با اشاره به اینكه قاچاق دارو در كشور ادامه دارد، گفت:خوشبختانه میزان قاچاق دارو و ورود داروهای تقلبی به كشور نسبت به ۲ سال اخیر كاهش یافته است ولی قاچاق دارو از اسكله‌های غیر مجاز صورت می‌پذیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد مهدی قیامت در آستانه برگزاری سمینار مبارزه با قاچاق دارو درباره آمار قاچاق دارو در کشور اظهار کرد: در کشور ما متاسفانه آمار دقیقی در این باره وجود ندارد؛ اما به طور قطع قاچاق دارو به ویژه در مورد داروهای زیبایی و لاغری همچنان وجود دارد اما خوشبختانه کنترل‌ها در این زمینه نیز بهتر شده است.

معاون نظام پزشکی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: میزان قاچاق دارو نسبت به 2 سال اخیر به شدت کمتر شده است اما از آنجاکه هنوز وجود دارد بنابراین باید راهکارهای نظارتی نیز تشدید شوند.

قیامت با اشاره به اینکه به نظر بنده مجازات دست اندرکاران قاچاق دارو باید بیشتر شود، افزود: در حقیقت قاچاق دارو از اسکله‌های غیر مجاز وارد کشور می‌شود که به طور قطع باید نظارت‌ها بیشتر و جدی ترشود.

به گفته وی داروهای قاچاق ازاقصی نقاط دنیا وارد کشور می‌شوند و بستگی به انصاف وارد کننده دارو دارد که داروها را از کدام کشور و با چه مواد اولیه ای وارد کند. اما اکثر داروهای قاچاق به صورت غیر مجاز و تاریخ گذشته هستند.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور با اشاره به اینکه مردم نباید فریب تبلیغات ماهواره ای را بخورند، بیان کرد: زیرابه عنوان یک پزشک که بارها نتایج مصرف این داروها از سوی فریب خوردگان را دیدم تاکید می‌کنیم در این تبلیغات فریبنده هیچ واقعیتی وجود ندارد و بیشتر آگهی دهندگان اعلام می‌کنند که داروها گیاهی و بدون عارضه اند. این در حالی است که در حقیقت آنها از ضعف اطلاعاتی مردم استفاده می‌کنند و این داروها را با تلفن‌های ناشناخته به مردم تحویل می‌دهند.

قیامت تاکیدکرد: واقعیت این است که هرجا دارو از مراجع غیرمجاز تهیه شود باید به وجود کیفیت دارووعواقب آن نیز شک کرد.

گفتنی است سمینار مبارزه با قاچاق دارو، صبح روز هشتم مرداد با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت سانوفی و با حضور ده‌ها تَن از متخصصان دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود.

۱۳۹۴/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...