نسخه چاپی

كرجی ها تا چه زمانی باید برای آب خوردن از تهران اجازه بگیرند؟

نماینده مردم كرج در مجلس با انتقاد از بی‌برنامگی وزیر نیرو در خصوص آب آشامیدنی استان البرز گفت: استان البرز ۴ سال پیش تشكیل شد اما مدیریت سدهای آن هنوز با تهران است وسوال اینجاست كه تا كی باید برای آب خوردن از تهران اجازه بگیریم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بررسی سوال عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو درباره علت نداشتن برنامه درباره فاضلاب شهرها و تعلل در حل مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی مراکز روستایی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز مجلس قرار گرفت.

عزیز اکبریان در سخنان خود به مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی مناطق روستایی اشاره کرد و با بیان اینکه بحث ما 4 سال نمایندگی و یا 4 سال وزارت نیست خطاب به وزیر نیرو گفت: برای آینده و حل مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی چه فکر و برنامه‌ای دارید؟

وی گفت: 30 سانتی متر نشست زمین در تهران را داریم و جای سوال است که وزارت نیرو برای این موضوع چه برنامه‌ای دارد. باید از اصراف آب در کشور جلوگیری شود و فاضلاب شهرها را فعال کنید. اما متأسفانه برای استفاده از فاضلاب وزارت نیرو استراتژی مدونی ندارد.

نماینده مردم کرج در مجلس تأکید کرد: شهرستان فردیس با 450 هزار نفر جمعیت حتی یک متر هم فاضلاب ندارد و این در حالی است که مردم اکثر شهرهای کرج از بوی فاضلاب دچار مشکل شده‌اند. همین فاضلاب مدیریت شود به طلا تبدیل خواهد شد و استفاده های بسیاری از آن می‌شود.

اکبریان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: 60 درصد آب تهران از دو سد استان البرز تأمین می‌شود و 70 درصد آب استان البرز از چاه‌ها تأمین می‌شود البته این موضوع اشکالی ندارد اما مشکل اینجاست که مردم کرج با مشکل آب مواجه هستند و حتی مردم اشتهارد آب شور استفاده می‌کنند. بنابراین آیا انصاف است آب سدهای استان البرز در استخرهای برج‌های تهران مورد استفاده قرار گیرد؟

وی خطاب به وزیر گفت: چرا برای این مشکلات برنامه‌ای ندارید؟ مردم استان البرز باید با دبه به دنبال آب خوردن بگردند اما یک سری مرفه در تهران در استخرهای خصوصی خود این آب را هدر می‌دهند.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه انتقال آب ازسد طالقان به تهران باعث خشک شدن چاه‌های استان البرز شد، گفت: با تلاش نمایندگان مجلس امسال مصوب شد که شرکت آب و فاضلاب استان البرز تشکیل شود، اما کشاورزی و روستاهای ما در این استان در حال نابودی هستند.

اکبریان افزود: در منطقه پرآب چالوس و طالقان متأسفانه اکثر مردم در روستاها آب آشامیدنی بهداشتی ندارند و با تانکر آب برای آنها آورده می شود درحالی که در این مناطق چشمه آب وجود دارد، اما به دلیل بی‌برنامگی وزارت نیرو، مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی برهمین اساس تصریح کرد: 4 سال است که استان البرز تشکیل شده اما مدیریت سدهای طالقان و امیرکبیر با تهران است. وزیر یک سال پیش قول داد که این مشکل را حل می کند، اما هنوز اتفاقی نیفتاده و سوال اینجاست که تاکی برای آب خوردن از تهران اجازه گرفت.

نماینده مردم کرج در مجلس در پایان سخنان خود گفت: اگر وزیر قول دهد به وعده‌های عمل کند و از آنجا که سال همدلی و همزبانی است اعلام می‌کنم که از پاسخ‌های وزیر قانع شدم تا دولت مشکلات را حل کند.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...