نسخه چاپی

كره شمالی عفو عمومی اعلام كرد

خبرگزاری مركزی كره شمالی (كی سی ان ای) اعلام كرد كه دولت این كشور به مناسبت هفتادمین سالگرد استقلال كره شمالی از استعمار ژاپن حكم عفو برای محبوسان جرایم جنایی را صادر كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی سی ان ای) اعلام کرد که دولت این کشور به مناسبت هفتادمین سالگرد استقلال کره شمالی از استعمار ژاپن حکم عفو برای محبوسان جرایم جنایی را صادر کرده است.

قرار است براساس این عفو عمومی که به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان استعمار 1910 تا 1945 ژاپن در شبه جزیره کره و هفتادمین سالگرد تشکیل حزب حاکم کارگر کره شمالی اعلام شد و از اول اوت (10 مرداد) اجرایی می شود آن دسته از محکومان جرایم علیه دولت و مردم کره شمالی ازاد می شوند.

این گزارش بدون اشاره تعداد این افراد مورد عفو افزود: دولت در عین حال اقدامات عملی و کاربردی نیز برای بازگشت این زندانیان مورد عفو قرار گرفته به زندگی و کار جدید انجام خواهد داد.

آمارها در باره جمعیت زندانیان در کره شمالی متفاوت است اما به گزارش گروه های حقوق بشری، 200 هزار مرد، زن و کودک اکثرا به دلایل سیاسی و نه مجرمانه در زندان های این کشور محبوس هستند.

پیونگ یانگ به صورت منظم در یادواره ها و سالگردهای اصلی نظیر 2012 به ترتیب در مراسم صدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ و هفتادمین سالگرد کیم جونگ ایل زندانیان را عفو می کند.

۱۳۹۴/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...