نسخه چاپی

سخنگوی ناجا: پلیس با موسیقی مخالف نیست

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینكه پلیس با موسیقی مخالفت ذاتی ندارد، گفت: مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد برای كنسرت لازم است، اما كافی نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه بازدید از اماکن و مراکز نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه پلیس با موسیقی به طور ذاتی مخالفتی ندارد، اظهار داشت: آنچه قانون و مردم از ما می‎خواهند، احترام به قانون و تلاش برای اجرای قوانین و عدم هنجارشکنی است.

وی با بیان اینکه اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‎های زیرمجموعه آن شرط لازم برگزاری کنسرت‎های موسیقی است نه شرط کافی گفت: لازمه اجرای هرگونه برنامه‎ای از جمله کنسرت‎ها، دریافت مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما شرط کافی آن اخذ مجوز قانونی از اداره اماکن نیروی انتظامی بوده و این نص صریح قانون است.

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظیفه و رسالت پلیس را حراست و پاسداری از حریم امنیت کشور اعم از امنیت اخلاقی دانست و افزود: پلیس هیچ‎گاه در انجام رسالت‎های قانونی خود کوتاهی نخواهد کرد و طبیعتاً امنیت هر برنامه‎ای که در قالب کنسرت برگزار شود، نیز از این قاعده مستثنی نیست و پلیس امنیت آن را عهده‎دار خواهد شد.

منتظرالمهدی با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات پلیس بر مبنای قانون و بر اساس نص‎ صریح قانون تشکیل نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: هیچ اصراری بر اقدامات فراقانونی نداریم و آنچه تا به امروز انجام داده‎ایم، مطابق قانون و وظایف نیروی انتظامی بوده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اظهار نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون اصلاح توافق‌نامه پلیس و دولت برای عدم اجازه به پلیس برای دخالت در صدور مجوز کنسرت‎ها نیز گفت: بهتر است، این سئوال را وزیر محترم ارشاد پاسخ دهند، اما به طور اجمال پاسخ ما این است که ناجا مطیع قانون و آن چیزی است که به عنوان قانون به جمع‎بندی و تصویب رسیده و به پلیس ابلاغ شود.

۱۳۹۴/۴/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...