نسخه چاپی

زمزمه استیضاح دو وزیر در مجلس

زمزمه استیضاح ۲ وزیر در مجلس عبدالرضا رحمانی وزیر كشور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ۲ وزیری هستند كه زمزمه استیضاح آنها در مجلس مطرح است.

به گزارش نما،استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تهدید به استعفای دسته جمعی ۱۸ نماینده استان فارس کلید خورد. طراحان این استیضاح حتی دقایقی جلسه صحن مجلس در روز یکشنبه گذشته را ترک کرده و اعلام کردند که به دلیل بی اعتنایی وزیر کشور به نظرات آنها در انتصاب استاندار جدید، طرح استیضاح این وزیر را تهیه کردند. ماجرا از این قرار بود که برای انتصاب استاندار جدید استان، مجمع نمایندگان استان فارس پنج گزینه را به وزیر کشور پیشنهاد کرد تا از میان آنها یک گزینه برای تصدی استانداری به هیئت دولت معرفی شود.

اما هیچ یک از این گزینه ها از سوی وزیر کشور به هیئت دولت معرفی نشد بلکه این وزیر فردی به اسم افشانی که تا کنون در این استان نبوده را به هیئت دولت معرفی کرد که در نهایت استاندار این استان شد. ۱۸ نماینده استان فارس طرح استیضاح رحمانی فضلی را تهیه کردند که بنا به گفته شان در جلسه روز چهارشنبه مجلس به امضای ۴۰ نماینده هم رسید. روند پیگیری این استیضاح در مراحل اولیه در مجلس است و در قدمهای بعدی باید این طرح استیضاح به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شود. در نهایت این کمیسیون با حضور وزیر و طراحان استیضاح نشستی خواهد گذاشت و بعد از این نشست چنانچه حداقل ۱۰ نماینده بر استیضاح اصرار داشته باشند، باید از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول و در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

استیضاح آخوندی از سال گذشته تا کنون استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سال گذشته در مجلس مطرح بوده که هنوز هم برخی از نمایندگان بطور جدی پیگر این استیضاح هستند. استیضاح این وزیر به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد که تا کنون ۲ بار طراحان استیضاح با علی لاریجانی رئیس مجلس و خود وزیر نشست داشتند اما از پاسخ های وزیر قانع نشده و بر انجام استیضاح تاکید دارند. حسن کامران نماینده اصفهان طراح اصلی این استیضاح است و بنا به گفته وی استیضاح آخوندی بیش از ۱۰ امضا ( حد نصاب امضا) دارد.

نمایندگان متقاضی این استیضاح تاکید دارند که هیئت رئیسه مجلس باید این طرح را اعلام وصول کند و آنرا در دستور کار مجلس قرار دهد. حال باید صبر کرد و دید که در روزهای آینده تکلیف این استیضاح ها در مجلس چه خواهد شد و آیا اصلا از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول می شود و در دستور کار مجلس قرار می گیرد یا خیر؟

۱۳۹۴/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...