نسخه چاپی

گزارش AFC از نماینده ایران در لیگ قهرمانان

وب سایت AFC به تازگی به بررسی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پرداخته كه اولین تیم نفت تهران است.

به گزارش نما به نقل از "ورزش سه"، سایت خبر رسانی کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر به این‌که تنها یک ماه تا برگزاری دور رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2015 باقی‌ مانده‌ است، تصمیم گرفته که هر چهار روز به بررسی یک نیم راه یافته به این مرحله بپردازد.

این سلسله برنامه‌ها از امروز و آن‌ هم با بررسی تیم نفت تهران شروع شده است:

*نفتی‌ها چگونه قادر شدند که به این مسابقات برسند

نفت تهران با کسب رتبه سوم لیگ برتر ایران در فصل 14-2013 توانست به مرحله پلی‌-آف راه‌یابی به لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. این تیم الجیش قطر را با دو نتیجه یک به صفر شکست داد تا بدین واسطه در ماه فوریه (اسفند سال پیش) به مرحله گروهی رسید.

*سرگذشت نفت در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا

نفت تهران در نخستین حضورش در لیگ قهرمانان قاره‌ای به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید که این موجب شد شخصیتی فراتر از انتظارها در جو فوتبال باشگاهی داخلی کشورش به دست آورد. این تیم می‌کوشد جایگاه خود را از این هم بیشتر توسعه دهد.

نفت تحت چتر رهبری علی رضا منصوریان هافبک ملی‌ پوش سابق ایران به یک هشتم نهایی رسید. این تیم توانست نمایخ درخوری از خود در مرحله گروهی نشان دهد. پاختاکور ازبکستان و العین امارات تیم‌های خوشنامی بودند که به سادگی مغلوب یاران منصوریان شدند.

نفت در حالی که در دور برگشت یک هشتم نهایی مسابقات مقابل الاهلی عربستان با نتیجه دو به یک شکست خورد، نتیجه نهایی مجموعا دو دور دو به دو شد و نهایتا به جمع هشت تیم نهایی رسید.

ایمان مبعلی که زمانی به عنوان عنصر درخشان و نوظهور فوتبال ایران نمایان شد، این بار نقش مرکزی اردوگاه منصوریان را ایفا می‌کند؛ او که در گذشته هافبک فولاد اهواز و استقلال خوزستان بود، نقش و وظیفه بازیکنان را در زمین به آن‌ها گوشزد می‌کند، گویا که عصای دست منصوریان در زمین است.

غلامرضا رضایی مهاجم قوی ایرانی خط حمله را رهبری می‌کند؛ او از کلیدی‌ترین نفرات منصوریان است.

نفت در فوتبال داخلی ایران در فصل اخیر توانست موفقیت‌هایش در لیگ قهرمانان را پیاده‌سازی کند، بنابراین تیمی دوجانبه است.

گروه‌B: العین (امارات عربی)، نفت تهران (ایران)، پاختاکور (ازبکستان)، الشباب (عربستان)

پاختاکور 2 - نفت تهران 1 در تاشکند

نفت تهران 1 - العین 1 در تهران

نفت تهران 2 - الشباب 1 در تهران

الشباب 0 - نفت تهران 3 در ریاض
نفت تهران 1 - پاختاکور 1 در تهران
العین 3 - نفت تهران 0 در العین امارات

یک هشتم نهایی

نفت تهران 1 - الاهلی 0 در تهران
الاهلی 2 - نفت تهران 1 در ریاض

* منصوریان پرچمدار مربیان جدید

علیرضا منصوریان در گروه نسل جدید سرمربی‌های ایرانی پرچمدار است. او که در دوران بازیکنی صلاحیت حضور در فهرست نهایی تیم ملی فوتبال کشورش در جام جهانی 1998 را به دست آورده بود، اکنون اهداف بزرگ‌تری ار در ذهن دارد که قسمت‌هایی از آن را هم‌اکنون در حال مشاهده هستیم. او در بالاترین سطح فوتبال یونان و آلمان و البته کشورش هم سابقه بازیکنی داشته و با این پشتوانه به سرمربی‌گری روی آورد.

او در آغاز سرمربی‌گری‌اش هدایت تیم زیر 23 ساله‌های ایران را به عهده گرفت.

آینده از آن کیست؟!

نفت تهران دیدار رفت یک چهارم نهایی را برابر العین امارات عربی متحده در چهارم شهریور در تهران خواهد داشت. آن‌ها چهارشنبه 25 شهریور در دبی به میهمانی پرهوادارترین تیم امارات خواهند رفت.

آیا می‌دانستید؟!

در حالی که نفت تهران در سال 1329 و توسط شرکت ملی نفت ایران تاسیس شد، این تیم موفق نشد تا سال 1390 در لیگ برتر ایران حاضر شود؛ مدیریت نفت گویا اراده کرده که در سال‌های اخیر دست به اقدامات تاریخ سازی در فوتبال باشگاهی ایران بپردازد.

۱۳۹۴/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...