نسخه چاپی

كوتاهی وزارت نیرو در مهار آب‌های مرزی

عضو كمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عملكرد وزارت نیرو در حوزه مهار آبهای سطحی گفت: وزارت نیرو به غیر از روزمرگی كار خاصی نمی‌كند.

به گزارش نما، امیر عباس سلطانی در گفت‌وگو با میزان در خصوص وضعیت بی آبی با انتقاد از وزارت نیرو گفت: مجلس از سه سال پیگیر این موضوع است و به رغم اینکه کمیسیون انرژی در این حوزه طرحی را مصوب و ابلاغ کرد اما متاسفانه هنوز وزارت نیرو هیچ اقدام عملی نداشته است.

10 هزار میلیارد تومان برای مهار آب های مرزی
وی با اشاره به تخصیص 10 هزار میلیارد تومان از سوی مقام معظم رهبری برای مهار آبهای گفت: با توجه به این که ایشان به مهار آبهای سطحی توجه ویژه دارند اما از طرفی شاهد این هستیم که به دلیل بی برنامگی وزارت نیرو سالیانه میلیون‌ها متر مکعب آب هدر می رود.

آب های ایران روانه عراق می شود
نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که آبهای سطحی روانه عراق می شود و افغانستان هم اجازه ورود آبهای مرزی به ایران را نداده است.

وی ادامه داد: زیرا کشورمان در منطقه خشک قرار داشته و هر سال در معرض بحران بی آبی قرار داریم بنابراین باید دغدغه مهار آب های مرزی را داشته باشیم.

جیره بندی آب بعید است
وی در مورد جیره بندی آب در فصل تابستان نیز اضافه کرد: بعید است جیره‌بندی آب را در فصل تابستان داشته باشیم.

سلطانی در خصوص وضعیت جیره‌بندی آب در تابستان گفت: با توجه به اینکه هشدارهای بسیاری در این خصوص داده شد اما خوشبختانه وضعیت به حالت زنگ خطر در نیامد و احتمال بسیار زیاد جیره بندی نخواهیم داشت.

اوج کم آبی
وی افزود: اوج کم آبی و پیک مصرف آب از ابتدای تیر ماه تا ابتدای شهریور ماه است و با توجه به اینکه در انتهای تیر ماه قرار داریم بنابراین احتمال می رود ، جیره بندی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: این به معنای آن نیست که مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند زیرا در کل با بحران کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم.

۱۳۹۴/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...