نسخه چاپی

صادرات كالا از مرز رسمی پرویزخان متوقف شد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات كالا از مرز رسمی پرویزخان به دلیل اعتراض كامیون داران عراقی نسبت به پرداخت هزینه داكت ضد عفونی خودرو (قرنطینه خودرو) متوقف شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، نعمت الله نازپرورده روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: هزینه داکت ضد عفونی توسط طرف عراقی برای کامیون های ورودی و خروجی در مرز پرویزخان عراق سه هزار دینار معادل 75 هزار ریال ایرانی است که رانندگان به بالا بودن این هزینه اعتراض و از حضور برای حمل و بارگیری کالا خودداری کرده اند.

وی اظهار کرد: علت مراجعه نکردن کامیون داران و تجار عراقی برای پذیرش کالاهای ایرانی، اعتراض به هزینه بالای داکت ضد عفونی است.

نازپرورده گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان تجار، بخشی از کالاهای صادراتی از طریق مرز خسروی با توجه به بازار آن طرف و پذیرش آن توسط عراق صادر می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین، اظهار کرد: بنا به گفته مسوولان در مرز پرویزخان عراق قرار است فردا با حضور رییس اداره گرمیان و سایر مسوولان ذیربط، جلسه ای برای بررسی و حل این معضل برگزار شود.

نازپرورده افزود: قرار است که در مرز پرویزخان (در حوره ایران) نیز داکت ضد عفونی برای تمام وسایط نقلیه ورودی و خروجی نیز بزودی نصب و اجرا شود.

وی گفت: فعالیت کوله بری و ترانزیت سوخت از این مرز هم اکنون انجام می شود و این توقف تنها شامل صادرات است که امید است تا فردا (چهارشنبه) این مشکل از سوی طرف عراقی حل شود و شاهد از سرگیری صادرات از این مرز رسمی باشیم.

به گفته نازپرورده، روزانه بطور میانگین 800 کامیون کالاهای مختلف از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

۱۳۹۴/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...