نسخه چاپی

عراقچی: نظارت شورای امنیت ۱۰ سال است

معاون وزیر امور خارجه و مذاكره كننده ارشد كشورمان در نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران درباره برنامه جامع اقدام مشترك و قطعنامه شورای امنیت پاسخ داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در کنفرانسی خبری به تشریح برنامه جامع اقدام مشترک و نیز قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت.

عراقچی در ابتدا از حمایت‌های مردم و همچنین رهبر معظم انقلاب در فرآیند مذاکرات تشکر و قدردانی کرد. معاون وزیر امور خارجه کشورمان از فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی خبرنگاران طی دو سال گذشته بالاخص یک ماه پایانی مذاکرات هسته‌ای نیز تمجید کرد.

عراقچی در پاسخ به سؤالی درباره درخواست‌های چند روز اخیر آمریکا برای افزایش دوره نظارت شورای امنیت بر برنامه هسته‌ای ایران از ۱۰ به ۱۵ سال گفت:‌" قطعنامه شورای امنیت که پریروز صادر شد کاملا روشن شده و تاریخ خاتمه آن نیز کاملا مشخص بوده و ابهامی ندارد. طول دوران نظارت شورای امنیت همانطور که اعلام شده ده سال است."

وی در ادامه افزود: "این یک خواسته‌ای است که ابراز کرده‌اند ولی از نظر ما هیچ اعتباری ندارد و هر گونه تاریخی پس از ده سال فاقد موضوعیت است."

۱۳۹۴/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...