نسخه چاپی

چالشی كه افراد چاق را اسیر خود می‌كند

عکس خبري - چالشي که افراد چاق را اسير خود مي‌کند

چاقی مشكلی است كه تمام دنیا را درگیر خود كرده و اكثرا مردم در تكاپوی مقابله با این موضوع هستند البته چاقی فقط به موضوع اضافه وزن ختم نمی‌شود و عواقبی از جمله سرطان را به همراه دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، گاهی اوقات هنگامیکه رو به روی آینه می‌ایستید و خود را می‌بینید ممکن است احساس کاهش اعتماد به نفس برایتان رخ دهد. البته چاقی مشکلی است که همه‌ی دنیا را درگیر خود کرده و اکثرا مردم در تلاش مقابله با آن هستند.

تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رژیم‌ غذایی دارای سه شرط اصلی است. تنوع (استفاده از گروه‌های غذایی متنوع)، تعادل (به اندازه خوردن مواد‌غذایی) و تناسب (توجه به وضعیت فیزیولوژیکی، پاتولوژی و جنس) است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد باور اشتباهی دارند که با حذف مواد‌غذایی می‌توانند به مقصود خود که همان لاغری است برسند که شاید فرد به وزن نرمال خود برسد اما مشکلات دیگری گریبان‌گیر این افراد می‌شود.

وی بیان کرد: هر ماده‌غذایی حاوی کالری معینی است اما این موضوع هم باید مدنظر باشد که فعالیت هم بی تاثیر نیست به این منظور که انرژی ورودی با انرژی مصرفی هر فردی باید در تعادل باشد.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: افراد می‌توانند با توجه به تغییر سایز شلوار و دور کمر متوجه چاقی خود شوند. البته ناگفته نماند که 75 درصد چاقی زمینه‌ی اجتماعی دارد.

وی افزود: با توجه به ترشحات بافت چربی، عادات غذایی ناسالم، مصرف غذاهای پرچرب و مصرف کمی از سبزیجات و میوه‌ها باعث افزایش سرطان در افراد چاق می‌شود.

وی به والدین توصیه کرد: افراد از همان کودکی حساس به سایز شلوار، اندازه دور کمر فرزندان خود باشند که یک لحظه غفلت عواقب جبران‌ناپذیری را رقم می‌زند.

۱۳۹۴/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...