نسخه چاپی

ایتالیا: با اسرائیل در مورد توافق ایران اختلاف داریم

نخست‌وزیر ایتالیا در جریان سخنرانی در كنست رژیم صهیونیستی به وجود اختلاف نظر میان رم و تل‌آویو در مورد توافق هسته‌ای اذعان كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از هاآرتص، متئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی و حین سخنرانی در کنست اعلام کرد: ما می‌توانیم در مورد سازش با ایران اختلاف نظر داشته باشیم اما هرگز در مورد آینده اسرائیل سازش نخوایم کرد. امنیت اسرائیل امنیت ما است.

نخست‌وزیر ایتالیا افزود: نگرانی‌ شما درباره ایران را درک می‌کنم. اعتقاد داریم که این توافق می‌تواند به کاهش بی‌ثباتی در منطقه کمک کند. ما به نحوه اجرای این توافق به دقت نظارت خواهیم داشت.

وی در ادامه و در انتقاد از تحریم اسرائیل در بین کشورهای اروپایی گفت: هرکس که اقدام به تحریم اسرائیل کند نمی‌داند که خود را تحریم کرده و به آینده خود خیانت کرده است.

نخست‌وزیر ایتالیا همچنین تاکید کرد که صلح تنها از طریق راه‌حل دو دولت و پس از تضمین امنیت برای هر دو طرف حاصل خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز حین دیدار با متئو رنزی گفت: توافق ایران نه تنها اسرائیل را تهدید می‌کند بلکه برای شما در اروپا نیز یک تهدید به شمار می‌رود. وی در این دیدار توافق با ایران را توافقی بد توصیف کرده و ضمن مقایسه آن با پرونده هسته ای کره شمالی مدعی شد استقبال جامعه بین المللی از توافق هسته ای ایران اشتباه است.

پیش از رنزی اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا برای متقاعد ساختن مقامات رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای با ایران وارد سرزمین‌های اشغالی شد. اما نتانیاهو پس از دیدار با کارتر سخنانی را مطرح کرد که حاکی از نارضایتی وی از نتیجه دیدار با وزیر دفاع آمریکا بود. وی در بخشی از اظهارات خود گفت: امروز به ما می گویند همه دنیا از این توافق بد حمایت می کند. این صحیح نیست. اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی با این توافق مخالفند. در برخی موارد ، همه دنیا ممکن است اشتباه کند. این توافق هم مانند توافق با کره شمالی از اساس اشتباه است. آن زمان هم جامعه بین المللی ، جامعه علمی ، جامعه کنترل تسلیحات می گفتند آن توافق از دستیابی کره شمالی به سلاح هسته ای جلوگیری می کند و در نتیجه دنیا امن تر می شود . همه می دانیم آن توافق به کجا ختم شد.»

۱۳۹۴/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...