نسخه چاپی

داعش اردوغان را هم تهدید كرد

ماه عسل روابط داعش و نظام تركیه پس از تهدید این گروه تروریستی به هدف قرار دادن رجب طیب اردوغان به دنبال بستن مرزهای كشورش با سوریه به پایان رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای تهدید کرده که در صورت عدم بازگشایی گذرگاه‌های "باب الهوی" و "باب السلامة" که مقامات ترکیه پس از کنترل داعش بر شهرک "اعزاز" سوریه آن را بستند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را ترورکرده و حملاتی شدید را در داخل خاک این کشور انجام می‌دهد.

داعش در بیانیه‌ای خطاب به اردوغان گفته است: "تو و دار و دسته‌ات پس از استبدادی که در کشور به راه انداختید مواظب سرتان باشید. چرا که اجرای حکم خداوند درباره شما سرکشان واجب شده است".

داعش مسئولیت برخی عملیات تروریستی در "الریحانیه" و "باب الهوی" را بر عهده گرفته و هشدار داده که عملیات به آنکارا و استانبول نیز خواهد رسید و منافع دولت ترکیه را در آن هدف قرار خواهد داد.

اخیرا انفجاری در شهرک "سوروچ" ترکیه رخ داد که موجب کشته و زخمی شدن بیش از 132 تن شد. داعش چند تن از نیروهای پلیس ترکیه را نیز اعدام و بمبی را در مقابل مقر حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه منفجر کرد.

ترکیه به دنبال این حوادث به بهانه جنگ با داعش به مداخله نظامی در سوریه دست زد و برخی مواضع داعش در این کشور و همچنین پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را بمباران کرد.

۱۳۹۴/۵/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...